loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10384 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اقتصاد ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، نوشته حسن دادگر، پژوهشگر اقتصادی است. این کتاب در انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است. تاکنون مطالعات بسیاری به‌طور جداگانه به ارزیابی اقتصاد ایران در مقاطع زمانی قبل و بعد از انقلاب پرداخته‌اند و هر یک با توجه به اهداف خود، عملکرد اقتصاد ایران را در بخش‌های مختلف نقد کرده‌اند.

این بررسی به‌دنبال پاسخ به دو پرسش مهم زیر است:
الف. سطح رفاه عمومی و مؤلفه‌های مؤثر بر توسعه انسانی نسبت به قبل از انقلاب چه تغییراتی داشته‌اند؟
ب. از جهت استقلال اقتصادی و خودکفایی نسبی، چه حرکت‌هایی در قبل و بعد از انقلاب صورت گرفته است؟ دانستن ویژگی‌ها و بررسی وضعیت اقتصادی دوران قبل و بعد از انقلاب مشخص خواهد کرد که عملکرد اقتصادی مدیران در چه راستایی بوده؟ و این‌که دستاوردها و نتایج کدام عملکرد دارای آثار مثبت است.
کتاب حاضر با پرداختن به این دو پرسش مهم در زمینه اقتصاد برای دستیابی به یک تحلیل ذهنی عاری از پیش داوری به نسل جوان یاری می رساند تا بتوانند به مقایسه درستی از دو دوره قبل و بعد از انقلاب بپردازند.

پژوهش حاضر در کتاب کتاب اقتصاد ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ابتدا به کلیات اقتصاد ایران اشاره داشته، شاخص های رفاه و استقلال اقتصادی را تعریف می کند. فصل دوم با بررسی استراتژی توسعه اقتصادی در ایران و جهت گیری های آن در قبل و بعد از انقلاب به مقایسه دو دوره می پردازد.
فصل سوم و چهارم به ترتیب مروری بر برنامه های کلان توسعه و عملکرد بخش های مختلف اقتصادی است. در نهایت هم بخش پنجم کتاب، میزان دستیابی کشور به مولفه های توسعه انسانی در دو دوره را مقایسه نموده و به جمع بندی و ارائه پیشنهادات می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

جعفر

سلام اینجانب درس کارشناسی می خوانم باید از مطالب زیادی استفاده نمایم خلیی خوب و آموزنده هستند

21 آذر 1393

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما