loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دایکه کان ایستاده اند

تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی | پشتیبانی جنگ 7 | زنان انقلاب 10

معرفی کوتاه

کتاب «دایکه‌کان ایستاده‌اند»؛ تاریخ شفاهی مقاومت زنان، دفاع مقدس و پشتیبانی جبهه‌ها در غرب کشور است به قلم زهره یزدان پناه که آن را نشر راه یار منتشر کرده است.

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103939 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «دایکه‌کان ایستاده‌اند»؛ تاریخ شفاهی مقاومت زنان، دفاع مقدس و پشتیبانی جبهه‌ها در غرب کشور است به قلم زهره یزدان پناه که آن را نشر راه یار منتشر کرده است.

در بخشی از مقدمه کتاب دایَکه‌کان ایستاده‌اند به قلم نویسنده، زهره یزدان پناه این‌طور می‌خوانیم: «این کار، تلاشی است برای ثبت خاطرات زنان غیرتمند و عفیف غرب کشور در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس، مقاومت‌ها و فعالیت‌های بی‌دریغشان در مراکز پشتیبانی جبهه و هنگام‌ بمباران‌های شهری…
پای روایت زنانی نشستم که با ترسیم بخشی هرچند اندک از فضای زندگی‌ توأم با صبر و ایستادگی‌شان در دوران دفاع مقدس و روزهای دفاع و مقاومت همسر، برادر و پسرانشان در جبهه، ‌روزهای مقاومت و چگونگی فعالیت‌های همراه با ایثارشان برای کمک به جبهه ‌را هم ترسیم می‌کردند.
زیر آتش بمباران‌ها، در دوران جنگ‌زدگی و مهاجرت، زیر چادر با قناعت زندگی کردند و در لحظه‌های دیدن داغ عزیزان و همشهری‌ها و هم‌وطنانشان مقاوم بودند تا همچنان فعال، در سنگر پشتیبانی‌های جبهه و جنگ، پابه‌رکابِ یاری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشند که با خون هزاران شهید آبیاری می‌شد تا از نهالی تازه به درختی استوار تبدیل شود…»

در برشی از این کتاب نیز این‌طور آمده است: «دو برایَه که مسئول آوردن آرد و بردن نان‌ها بودند، بعد از اینکه نان‌ها آماده می‌شد، با وانت می‌آمدند نان‌ها را می‌بردند تا بفرستند جبهه‌. یکی‌شان که قدبلندتر بود، می‌رفت بالای وانت تا نان‌هایی را که نفر بعدی از پایین می‌دهد بالا، پشت وانت بگذاردشان روی هم و مرتب بچیندشان. از اینکه تعداد نان‌ها زیاد است، تعجب می‌کردند.
_ خوشک شرافت، ما یک گونی آرد دادیم بهت؛ اما شما به‌قدری نان پختی که از قد من هم زده بالا!
من هم می‌خندیدم.
_ فقط از آن آردهایی که آوردین نیست؛ از آرد خودمان هم قاتی‌اش کردم.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما