loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تربیت معلم برای مدرسه های فقیر

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده جو لمپرت | بروس برنت

مترجم حسن خیاطی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 540

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب شامل پنج فصل مهم است که در آنها راه‌های تدریس در مناطق فقیرنشین با توجه به تجربیات صورت گرفته در جای جای جهان آموزش داده می‌شود.

ویراستاران در مقدمه کتاب چنین نوشته‌اند:

هدف از نگارش کتاب حاضر گردآوری و شرح تصویری کلی از پیشرفت‌های نظری و عملی مهمی بود که کشورهای مختلف در زمینه آماده‌سازی معلمان کارآمد و «ماهر» برای مدرسه‌های فقیر داشتند. انگیزه این کار این بود که ما عمیقاً باور داشتیم که مربی‌های معلمان باید در برابر افزایش تأثیرپذیری برنامه‌های درسی تربیت معلم از تغییرات اساسی در آنچه انصاف و عدالت اجتماعی محسوب می‌شود، و نیز اساساً در برابر شیوه سنجش و بازتدوین این تغییرات، راه‌های بدیعی برای مقاومت پیدا کنند.

در فضای کنونی، چون با معیارهای فنی و عددی تصور جدیدی از مفهوم معلم / مدرسه خوب رواج پیدا کرده است، اغلب آزمون را اولین معیار انتزاعی برای سنجش این مفهوم می‌دانند، ولی این فضا کمک چندانی به شناخت بستر و زمینه پویایی‌های مدرسه‌های پیچیده و فقیر نمی‌کند. با وجود نوآوری‌های مختلف و گسترده‌ای که در حوزه تربیت معلم و با عنایت ویژه به موضوع فقر انجام گرفته‌اند و با وجود پژوهش‌های عمیقی که تأیید می‌کنند که تدارک معلمان آماده برای (و آموزش) دانش‌آموزانی که بیشترین نیاز را به آن‌ها دارند ضروری است، روند اصلاحات و تغییرات نظام‌مند در این عرصه بسیار کُند بوده است. این مسئله تا حدودی ناشی از عدم تداوم طرح‌های ابتکاری است؛ برای مثال، وقتی بودجه تمام می‌شود یا گروه کوچکی از کارکنان بسیار باانگیزه‌ای که مدیریت این مسئله را بر عهده دارند به نهادهای دیگری منتقل می‌شوند یا به دلیل تغییرات گسترده‌تری در سیاست‌گذاری‌های محلی یا فدرال، طرحی ابتکاری به حاشیه رانده می‌شود و در خدمتِ بازاری ویژه یا کم‌اهمیت قرار می‌گیرد، بسیاری از طرح‌ها و فعالیت‌های ابتکاری دوام پیدا نمی‌کنند. این دغدغه ظاهراً در همه جای دنیا وجود دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما