loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلاصه کتاب آشنایی‌ با قرآن‌ - جلد اول و دوم

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده مرتضی مطهری

گردآورنده کتاب علی اصغر خندان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 390

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104090 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خلاصه کتاب آشنایی‌ با قرآن‌ (جلد اول و دوم) اثری از شهید مرتضی مطهری به‌کوشش علی اصغر خندان در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) چاپ شده است.
سنت ممدوح تلخیص آثار در تمدن اسلامی حاکی از آن است که اساساً اصل اثر و خلاصه‌ آن، کارکردهای متفاوت و ارزش خاص خود را دارند.
مطالعه تلخیص آثار می‌‌تواند هم برای کسانی که اصل آثار را مطالعه کرده‌اند در مقام مرور نکات مهم مفید باشد و هم مقدمه‌ای باشد که عده‌ای پس از مطالعه‌ این خلاصه‌ها، تشویق شده و به مطالعه‌ اصل آثار بپردازند.

پس از انتشار و استقبال علاقه‌مندان به سیرمطالعاتی آثار استاد مطهری و داوطلبان آزمون معارف اسلامی از مجموعه 8 جلدی خلاصه آثار، مقرر است تا مجموعه پیشین بصورت تلخیص در قالب 85 عنوان و 116 جلد بازنویسی و منتشر شود.

آنچه پیش رو دارید، خلاصه‌ کتاب «آشنایی با قرآن، جلد 1 و 2» است. جلد اول این کتاب صورت مکتوب و ویرایش شده پنج سخنرانی استاد مطهری است که در سال 1352 در دانشگاه صنعتی شریف ایراد شده است.
دیگر مجلدات کتاب آشنایی با قرآن، حاصل سلسله گفتارهایی است که استاد مطهری در طول چندین سال در جلسات هفتگی تفسیر قرآن در مسجد یا منازل برخی از مؤمنین بوده است.

از مجموعه موجود تنها مجلد دوم یعنی تفسیر سوره حمد و قسمتی از سوره بقره، پس از بازنویسی به رؤیت استاد رسیده و شهادت جانگداز ایشان مانع ادامه این کار گردید.
برای دقت بیشتر در نقل و تلخیص مطالب این کتاب، نکات تفسیری هر سوره به تفکیک آیات ذیل آیه مربوط آورده‌ شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما