loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کشف المحجه، یا، فانوس

کشف المحجه لثمره المهجه (فانوس)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده سید بن طاووس

مترجم اسدالله مبشری

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 299

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1041 10003022
78,000 70,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب کشف المحجه، یا، فانوس از آثار بسیار مهم سید بن طاووس است و با ترجمه اسدالله مبشری توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.
جناب سید بن طاووس در این کتاب فرزند هفت ساله اش محمد و دیگر علاقه مندان به شنیدن سفارش ها، خاطرات، پندها و وصایای کتاب را مخاطب قرار می دهد. وی با یادآوری این نکته که سلامت خاندان از طعن و پاکیزگی آنان از پستی و ناکسی، بزرگ ترین نعمت خداوند است و خداوند متعال دستور داده است که از نعمت هایی که به او عطا شده سخن بگوید...

و در تاریخ پیمبران و جانشینان ایشان وصیت‌نامه‌ها دیده بودم که خطاب به کسانی که نزدشان گرامی بوده‌اند _که درود خدای و سلام او بر همه آنان باد ـ نوشته‌اند، و من آن‌ها را در نوشته‌های خود روایت کرده‌ام. نیز دیده بودم که محمّد‌(ص) سرور اعظم ما و رسول اکرم الهی، به نیای معظّم و مولای مکرّم ما علی‌(ع) ـ که درود خدا بر آنان و خاندانشان باد ـ وصیت‌نامه‌ای نگاشته است و هر یک از آن دو بزرگوار نیز به جماعتی که نزدشان عزیز بوده‌اند، وصیت‌ها نوشته‌اند و مولای ما علی‌(ع) ، به فرزند عزیز خود(ع) و به شیعیان و خاصّان خود وصیت‌نامه‌ها نوشته است که مشهور است.

نیز دیدم که در ایام بعد از آنان، جماعتی از دانشمندان به فرزندان خود رسالاتی در وصیت قلمی کرده‌اند و آنان را به مقاصد خود در زندگانی رهنمون نموده‌اند. من‌جمله «محمّد بن احمد صفوانی»، «علی بن الحسین بن بابویه» و «محمّد بن محمّد بن نعمان» که خداوند آنان را به کسوت رحمت و رضای خود بپوشاند. همچنین مصنّف کتاب الوسیله الی نیل الفضیله که کتابی است نیکو، و نویسنده؛ در آن کتاب به این معنی اشارت فرموده است.

پس چون دیدم نوشتن وصیت‌نامه کاری است که پیمبران و اوصیای آنان و اولیا و دانشمندان به آن دست زده‌اند، آن‌گاه من نیز خدای را ـ جلّ جلاله ـ در پیروی از آنان فرمان بردم و گام در این راه نهادم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما