loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نغمه چکاوک

ناشر سوره مهر

نویسنده زری سادات موسوی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 340

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104103 10003022
14,900 14,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نغمه چکاوک اثر زری سادات موسوی است و در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. در این کتاب صحبت از حقیقت هنر موسیقی است که امری دشوار است؛ چون یک بعد آن به روح و روان انسان مربوط است؛ برخلاف پیشرفت های سریع و خارق العاده بشری در علوم و فنون مختلف، موسیقی هنوز از ابهامی خاص برخوردار است که موجب شده ذهن بشر همچنان به خلق ریتم و ملودی بپردازد.
در کتاب نغمه چکاوک کفته می‌شود، موسیقی نیز مانند اعداد بی انتهاست. این هنر ناتمام ارتباطی عاطفی بین انسان‌ها و اقوام و ملیت های مختلف به وجود آورده است. تفاوت بین مرزهای جغرافیایی را زیر پا میگذارد و ارتباطی زبانی به لحاظ موسیقایی بین آن‌ها ایجاد می کند. امروزه موسیقی ایرانی یا سنتی را می توان از دو جنبه تحلیل کرد؛ ابتدا از جنبه تکنیکی یا همان وجه محسوس آن، که با ادراک آدمی قابل درک است و هنرمند با مهارت و ورزیدگی آن را به شکل عملی، با ساز یا آواز خود به اجرا درمی آورد.
کتاب نغمه چکاوک به قلم زری سادات موسوی برگرفته از آخرین نسخه های چاپی فرهنگ نامه های معتبر؛ از جمله لغتنامه دهخدا، فرهنگ عمید، فرهنگ فارسی معین، فرهنگ بزرگ سخن و واژه نامه موسیقی ایران زمین، و نیز بخشی خلاصه شده از هفت دستگاه و پنج آواز با گوشه‌های اصلی از کتاب تار و سه تار دوره متوسطه استاد حسین علیزاده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما