loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از مدینه تا مدینه: مقتل عاشورا

ذکر مصائب حضرت سیدالشهداء

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدمهدی تاج لنگرودی (واعظ)

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104120 10003022
55,000 52,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

محمدمهدی تاج لنگرودی در کتاب «از مدینه تا مدینه: مقتل عاشورا» به موضوعاتی مانند ذکر وقایع شب و روز عاشورا و پس از آن (نه به‌شکل صرفاً روایت تاریخی) و ذکر مواردی همچون شهادت حر بن یزید ریاحی، شهادت حضرت قاسم بن حسین (ع)، شهادت حضرت علی اکبر (ع)، شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، وداع امام حسین (ع) با امام سجاد، شهادت امام حسین (ع)، صحنهٔ سوزناک عصر دهم و شب یازدهم محرم و… پرداخته است.
این واقعه بزرگ سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر)، موسیقی و و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.
این کتاب ارزشمند از مدینه تا مدینه به قلم محمدمهدی تاج لنگرودی در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

وقتی که خیمه‌های اهل بیت(ع) را آتش زدند، اِنَّ زَیْنَبَ الکُبْری اَقْبَلَتْ عَلی زَیْنِ العابِدین(ع) وَ قالَتْ: «یا بَقِیَّهَ الْماضین قَدْ اَضْرَمُوا النّارَ فی مَضارِ بِنا فَما رَأیکَ فینا.» فَقالَ عَلَیهِ السَّلامُ: «عَلَیْکُنَّ بِالْفِرارِ.»
حضرت زینب کبری(س)، نزد امام زین‌العابدین(ع) رفت و گفت: «ای یادگار گذشتگان، خیمه‌های ما را آتش زدند چه کار کنیم؟» حضرت فرمود: «خیمه‌ها را ترک کنید.»
فَفَرَرْنَ بَناتُ الرَّسُولِ صائِحاتٌ باکِیاتٌ نادِیاتٌ اِلاّ زَیْنَب الکُبْری، فَأِنّها کانَتْ واقِفَهً تَنْظُرُ اِلی زَیْنِ العابِدین لِاَنّهُ لایَتَمَکَّنُ مِنَ النُّهُوضِ وَالقِیامِ.
پس همه دختران رسول خدا(ص) شیون‌کنان، گریان و نالان فرار کردند، مگر حضرت زینب کبری(س)، که ایستاده بود و مراقب امام زین‌العابدین(ع) بود؛ زیرا آن حضرت توان حرکت و برخاستن را نداشت. شخصی این صحنه را می‌دید و از علت آن بی‌خبر بود.
به همین دلیل رو به حضرت زینب(س)، کرده و گفت: «مگر نمی‌بینی آتش اطراف تو را فرا گرفته، این زن‌ها همه متفرق شدند، چرا شما ایستاده‌ای و از آتش دور نمی‌شوی؟»
زینب‌‌(س) با دیدگانی گریان فرمود: «بیماری در خیمه داریم، که هیچ توان برخاستن و نشستن ندارد، چگونه می‌توانم از او جدا شوم و حال آنکه می‌بینی آتش او را احاطه کرده است.» وَ صیحَ فی رَحْلِه نَهْباً وَ ما تَرَکُوا عَلی عَقایِلِ بَیْتِ الوَحیِ مِنْ حُجٌبِ.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما