loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

من او تو

خیانت زناشویی و راهکارهای پیشگیری و برون رفت از آن

ناشر مهرستان

نویسنده مسعود نورعلی زاده میانجی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 236

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104156 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب من او تو نوشتهٔ مسعود نور علیزاده میانجی است. این کتاب را که درمورد خیانت زناشویی و راهکارهای پیشگیری و برون‌رفت از آن است، نشر مهرستان در سال 1401 منتشر کرده است.
از پدیده‌های بسیار شومی که تیشه‌ای بر پیکرهٔ خانواده می‌زند و و شالوده‌اش را از هم می‌پاشد، روابط فرازناشویی در قالب بی‌وفایی عاطفی و خیانت جنسی همسران است. زخم‌های برجای‌مانده از آن دردناک و آسیب‌زاست و بسیار سخت ترمیم می‌یابد. افزون بر زخم‌های کاری بر پیکرهٔ پیوند زناشویی و ایجاد بحران در زندگی مشترک، رنج و عذاب و ضربه‌های روانی بسیاری بر همسر قربانی خیانت وارد می‌شود. روان‌شناسان بر اساس مطالعات انجام‌گرفته بیان می‌کنند که بعد از کشف خیانت همسر، افراد معمولاً هیجانات شدیدی مثل انکار، خشم، عصبانیت و افسردگی نشان می‌دهند. برخی از درمانگران واکنش‌های شخص را در برابر خیانت همسر، شبیه علائم تروماتیک یا استرس پس از ضربه می‌دانند.
معمولاً نشانگان روانی آن، از جمله افکار کنترل‌نشدنی، اضطراب شدید، رفتارهای آشفته و حاکی از بی‌قراری پس از مشاهده یا تجربهٔ مستقیم یا شنیدن یک عامل استرس‌زا و آسیب‌زای شدید و حادثهٔ ناگوار است؛ گویا جنگ یا زلزله‌ای رخ‌داده است که واقعاً هم بیشتر اوقات در کانون خانواده، به‌لحاظ روانی زلزله‌ای چندریشتری با پس‌لرزه‌های مهیبی روی می‌دهد و اعضای خانواده به‌ویژه همسر را در بهت و اندوه عمیقی فرو می‌برد. فرد پس از تجربهٔ چنین اتفاق دردناکی که گاه به‌همراه صحنه‌های آزاردهنده است، به این مشکلات دچار می‌شود: اضطراب‌ها، ترس‌ها، تنفرها، درماندگی‌ها، پرخاش‌ها، ناامیدی‌ها نشخوارهای ذهنی و مرور غم‌انگیز خاطرات و حتی کابوس‌های شبانه.
علاقه‌مندان به مسائل ازدواج و خانواده می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

وقتی کارشناسان و مشاوران خانواده در سرتاسر جهان از آمار روزافزون انحرافات و روابط فرا زناشویی و خیانت‌ها در میان همسران سخن به میان می‌آورند، به این معناست که درد مرموزی خانواده‌ها را فراگرفته است . وقتی نیازهای انسان به‌درستی و با هدایت منطقی ارضا نشود، از همسرش در زندگی زناشویی لذت نمی‌برد و ممکن است خانه گریزی یا طلاق یا ارضای نیازها در خارج از خانواده رخ دهد. آمارهای متفاوتی از گوشه‌وکنار جهان درباره شیوع این‌گونه انحرافات گزارش می‌شود. در یک بررسی، مشاوران خانواده روابط نامشروع خارج از محدوده زناشویی را به‌عنوان دومین مشکل مخربی که زوج‌ها با آن روبه‌رو هستند، ارزیابی کرده‌اند. طبق پرونده‌های مراجعان به مراکز مشاوره و دادگاه‌های خانواده، متأسفانه در جامعه ما نیز درصد درخور توجهی از افراد به دلیل بی‌وفایی‌ها و خیانت‌ها دچار تنش‌های جدی در خانواده می‌شوند. مردان، به‌ویژه در مقطع سنی میان‌سالی بیش از زنان به این پدیده نامبارک مبتلا هستند و به رابطه نامشروع گرایش داشته‌اند. درست است آن اندازه که مردها مرتکب این انحرافات می‌شوند زنان دامن خود را به این اعمال نمی‌آلایند؛ اما امروزه میزان ابتلای زنان به این بلای خانمان‌سوز نیز رو به فزونی است. متأسفانه، شدت رفتاری زنان مبتلا به این بسیار بیشتر و مخرب‌تر از مردهاست و ضربه مهلکی بر پیکره خانواده می‌زند.
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1401
  • چاپ جاری
    1
  • تاریخ اولین چاپ
    1401
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • اندازه قطع
    14.8*21
  • تعداد صفحات
    236
  • ناشر
  • نویسنده
  • وزن
    232
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 15 فروردین 1402
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    چهارشنبه 22 شهریور 1402
  • شناسه
    104156
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما