loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق شهروندی و کرامت انسان در اندیشه اسلامی معاصر

ناشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

نویسنده احمد بیگلری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 184

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104159 10003022
76,000 68,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نوشتار حاضر، در قالب یک مقدمه و نتیجه گیری تنظیم شده است.

در فصل اول، با عنوان"بررسی مفهومی" تلاش شده با استفاده از روش تاریخ مفاهیم، دو مفهوم کرامت انسان و حقوق شهروندی بررسی گردیده و در این راستا، مفاهیم وابسته و نزدیک به این دو حوزه معنایی و نقاط افتراق و اشتراک و روابط مفهومی آنها واکاوی شود.

فصل دوم با عنوان "نشانه شناسی حق شهروندی و کرامت انسان در اسلام معاصر" که در واقع چهار چوب نظری این تحقیق را شامل می شود، عهده دار پرداختن به تلقی ها و برداشت های برخی از متفکران مسلمان در دورۀ معاصر از دو مفهوم مزبور، بر اساس رویکردی نشانه شناسانه است.

سه فصل بعدی در واقع به صورت جزئی و تفصیلی به بررسی آرای متفکران برگزیده(امام خمینی، آیت الله منتظری و امام موسی صدر) در زمینه حقوق شهروندی و کرامت انسان خواهد پرداخت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما