loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام تربیت دینی از منظر امام خمینی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104273 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تعلیم و تربیت از جمله نهادهای مؤثر در عرصههای مختلف زندگی انسانهاست واز دیرزمان در بهبود حیات آدمی و ایجاد رشد و پیشرفت در عرصه های گوناگون حیات بشری ایفای نقش کرده است.

آنچه در فرهنگ سازی و تلاش در مسیر خودکفایی و استقلاب جامعه اسلامی مؤثر است، تربیت نیروی مؤمن و متعهد به اسلام و معارف دینی و قرآنی است. نظام تربیت دینی و قرآنی که هدف رسالت انبیا و پیامبر(ص) در متون دینی بیان شده، در واقع برای نجات جامعه اسلامی و حل مشکلات مسلمانان بوده است. بخصوص اگر نظام تربیت دینی مبتنی بر اندیشه های اسلامی و قرآنی باشد، در حل معضلات حیات انسانی کاربرد بیشتری ایفا می نماید. در جهان معاصر تنها کسی که توانست نظام اسلامی را براساس اسلام و سیره معصومین(ع) بنیاد نهاد، شخصیت امام خمینی است. بی شک بعد از عصر معصومین(ع) تنها حکومت دینی و اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که یادگار امام و از صدقات جاریه آن بزرگ مرد تاریخ می باشد.

این پژوهش تلاشی است در این راستا و اندیشه های تربیتی ایشان با یک تحقیق علمی، نظامند و هدفدار به صورت کاربردی ارائه و در اختیار علاقه مندان به اسلام و دیدگاه های نجات بخش امام قرار گرفته است. نظام تربیت دینی یا مبانی، اهداف، اصول، روش ها، عوامل و ارکان تربیت در این پژوهش از منظر امام، بررسی و تبیین، استخراج و به مظور استفاده مخاطبان و مخصوصاً مراکز آموزشی و تربیتی عرضه شده است. امید است که مورد استفاده و کاربرد در نهاد آموزش و پرورش جوامع مسلمان و به خصوص جمهوری اسلامی قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما