loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در همسایگی گلوله ها

رشادت و رنج مردم فوعه و کفریا در سه سال و نیم محاصره

ناشر شهید کاظمی

نویسنده رضا کریمی صالح

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104322 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «در همسایگی گلوله‌ها» روایتی مستند و خواندنی از رشادت‌ها و رنج‌های مردم شجاع و مظلوم فوعه و کفریا در سه سال محاصره توسط جریان تکفیری است. رضا کریمی صالح آن را نگاشته و انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسانده است.
حدود چهار سال پس از شروع بحران در کشور سوریه دامنه جنگ به شهر‌های شیعه نشین فوعه و کفریا کشیده شد. گروه‌های تروریستی که در سوریه و با پشتیبانی تمام عیار کشور‌های غربی فعال شده بودند برایشان کشتار مسلمان و غیر مسلمان هیچ فرقی نداشت.
در برخورد با شیعیان سوریه، خوی وحشیانه‌ی خود را بیش از هر زمان دیگری نشان دادند و درمقابل دیدگان سازمان‌های حقوق بشر فجایع انسانی زیادی را در شهر‌های فوعه، کفریا، نبل و الزهرا رقم زدند.

شهر‌های فوعه وکفریا در استان ادلب و در شمال غرب کشور سوریه قرار دارند. این دو شهر در آن زمان مجموعاً 50 هزار نفر جمعیت داشتند که تصرف این دو شهر برای تروریست‌ها و حامیان آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بود و به منزله تصرف کامل ادلب به شمار می‌رفت. از آنجایی که ادلب دارای مرز مشترک با ترکیه است، تصرف کامل این استان می‌توانست سبب تقویت موقعیت تروریست‌ها در سوریه شود و از این نظر موقعیت جغرافیایی اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تصرف فوعه و کفریا برای تروریست‌ها نوعی انتقام‌گیری از مردم این دو شهر نیز محسوب می‌شد زیرا شیعیان فوعه وکفریا از زمان آغاز بحران سوریه در کنار ارتش سوریه قرار گرفتند و شمار زیادی از مردم این دو شهر در صفوف مدافعان حرم حضرت زینب(س) حضور داشتند.
بنابراین تروریست‌های جبهه النصره و جیش الفتح پس از اینکه در 29 مارس 2015 شهر ادلب را تصرف کردند، با توجه به نزدیکی دو شهر فوعه و کفریا با مرز‌های ترکیه تصرف این دو شهر را هم چندان سخت ندانستند و به آنجا یورش بردند که با مقاومت شدید مردم فوعه و کفریا مواجه شدند و در دستیابی به اهداف خود ناکام ماندند.
تروریست‌ها با هدف تضعیف مقاومت مردم و تسلیم آن‌ها تصمیم به محاصره این دو شهر گرفتند و ضمن قطع کامل خطوط انتقال آب شرب، برق و گاز از ورود هرگونه مواد غذایی و دارو به این دو شهر جلوگیری کردند. این محاصره غیر انسانی سبب بروز بحران‌های جدی برای اهالی شهر شد و علاوه بر آن موشک باران بی‌وقفه تمام زیرساخت‌های این شهر‌ها را از بین برد و تلفات انسانی زیادی را به وجود آورد.

کتاب در همسایگی گلوله ها به قلم رضا کریمی صالح برداشت کوچکی است از رشادت‌ها و رنج‌های مردم شجاع و مظلوم فوعه و کفریا که در خاطرات آن‌ها پس از خروج از محاصره بیان شده است.

شهر ویران‌تر از قبل شده بود، اما همچنان از میان کوچه‌ها صدای شور زندگی شنیده می‌شد بعد از ده روز آب در شبکه‌ی لوله کشی شهری جریان پیدا کرده و چون فشار کمی داشت و به طبقات بالا نمی‌رسید، شور و حال و تکاپوی زیادی را در خانه‌های شهر ایجاد کرده بود. دبه‌ها و قابلمه‌ها یک به یک پر از آب می‌شدند و خدا می‌داند در میان تاریکی راه پله‌ها چند تایشان می‌توانستند کامل به مقصد برسند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما