loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام اقتصادی اسلام - دفتر دوم: اهداف و انگیزه ها

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10437 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب در دو فصل نوشته شده است. فصل یکم، اهداف نظام اقتصادی سرمایه داری و انگیزه های مصرف کننده و سرمایه گذار در این نظام را بررسی می کند و ضمن تحلیلی دقیق، ارتباط این انگیزه ها و اهداف را با مفهوم سعادت از دیدگاه فایده گرایان نشان داده، به نقد آن می پردازد. فصل دوم، پس از مرور سریع انسان شناسی و جامعه شناسی از دیدگاه اسلام، بر اساس مبانی فلسفی اسلام درباره انسان و جامعه، مفهوم سعادت فرد را بیان، و سه موضوع انگیزه افراد در کسب درآمد و صرف آن، مفهوم رفاه در بینش اسلامی و سطح مطلوب معیشت از دیدگاه اسلام را از دیدگاه آیات قرآن و روایات بررسی می کند؛ آن گاه با طرح مفهوم سعادت جامعه از دیدگاه اسلام، اهداف نظام اقتصادی را از آیات و روایات استنباط، و ارتباط این اهداف با مفهوم سعادت جامعه و طبقه بندی اهداف را روشن می سازد. در پایان، ضمن مقایسه دو نظام، تباین این دو را در انگیزه ها و اهداف نشان می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما