loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امپراتوران و دزدان دریایی

عهد کهن و عصر جدید / تروریسم بین المللی در جهان واقعی

ناشر ثالث

نویسنده نوام چامسکی

مترجم محسن عسکری جهقی

سال نشر : 397

تعداد صفحات : 398

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104447 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب امپراتوران و دزدان دریایی، اثری نوشته ی نوام چامسکی است که توسط نشر ثالث منتشر شد.

کتاب حاضر به بررسی پدیدۀ تروریسم بین الملل در جهان با تمرکز بر حوزۀ مدیترانه می پردازد.

پنج فصل نخست به موج اول «جنگ با تروریسم»، در دولت های ریگان و بوش پدر اختصاص دارد؛ فصل ششم به موج دوم «جنگ با تروریسم»، پس از حادثۀ یازدهم سپتامبر می پردازد و فصل پایانی نیز بر سیاست های ایالات متحد آمریکا در خاورمیانه تمرکز دارد.

کتاب امپراتوران و دزدان دریایی
رئیس سابق سازمان امنیتی اسرائیل، اشلومو گازیت، که در همان سال های نخست تشکیل اسرائیل از مقامات بسیار بلندپایۀ نظامی بود، اشغال 1985 را «داستان یک موفقیت» نامید.
مردم فلسطین و اعراب مشکل ساز نیستند، آن ها صموتیانی اند که جرئت ندارند سر بلند کنند و تمام مصائب را با آرامش تحمل خواهند کرد. به این ترتیب، نخستین هدف اسرائیل محقق شد و شرایط به شکلی درآمد که مردم فلسطین به هیچ عنوان نمی توانستند در شکل گیری آیندۀ خود کوچک ترین نقشی داشته باشند و حتا نمی توانستند به عنوان شریک در کنار اسرائیل برای ساختن آینده سرزمین خود تصمیم بگیرند.
این امر نیازمند آن بود که از شکل گیری هرگونه سازمان یا نهاد سیاسی در فلسطین جلوگیری شود، زیرا همه می دانستند اگر فعالیت سیاسی در فلسطین مجاز شود، رهبران آن می توانند به عنوان شرکای سیاسی در امور سیاسی دخالت و مشارکت داشته باشند.

این ملاحظات سبب شد هرگونه تلاش و خلاقیت در عرصه سیاسی از سوی ساکنان اصلی فلسطین و در داخل سرزمین های اشغالی برای ایجاد زمینه های مناسب جهت ادامه مذاکرات سیاسی به طور کامل نابود شود و ارتباط میان مردم داخل فلسطین با رهبران سیاسی آن ها در خارج جهت پیشبرد مذاکرات صلح از بین برود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما