loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصلاح الگوی مصرف

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10447 10003022
69,000 62,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب مجموعه ایی از سیزده مقاله است که در پنج بخش ابعاد گوناگون الگوهای صحیح مصرف را از ابعاد اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی بررسی می کنند.

بخش اول این کتاب با عنوان « مبانی بینشی و اعتقادی»از دو مقاله « مبانی اعتقادی رفتار مصرف در آموزه های نبوی» به قلم احمد علی یوسفی و « مبانی و مفروضات نظریه رفتار مصرف کنندهدر اقتصاد اسلامی» به قلم سید رضا حسینی تشکیل شده است.

بخش دوم این کتاب با نام « مفاهیم مرتبط با الگوی مصرف اسلامی» از سه مقاله با عناوین « مفاهیم دنیا و آخرت از دیدگاه امام علی(ع)» نوشته عبدالامیر خادمعلی زاده، « زهد قناعت از دیدگاه امام علی(ع)» نوشته مجید رضایی و «اسراف و تبذیر» نوشته مجتبی باقری تودشکی، تشکیل شده است.

« ارزش های فرهنگی و اصول کلی» عنوان بخش سوم کتاب است. این بخش نیز از دو مقاله تشکیل شده است. این دو مقاله عبارتند از: « ریشه های فرهنگی الگوی مصرف با تاکید بر ارزش های دینی» نوشته میثم موسایی و « اصول کلی الگوی مصرف در اسلام» نوشته مجتبی باقری تودشکی.

بخش چهارم با نام « تخصیص درآمد فرد مسلمان» شامل دو مقاله است. « سیره اقتصادی امام علی(ع) در تخصیص درآمد» نگارش سید رضا حسینی و « انفاق قرآنی و ابزارهای مالی مناسب» نگارش سید عباس موسویان عنوان های این دو مقاله هستند.

آخرین بخش این کتاب « الگوی نظری و مطالعات موردی» است. « الگوی مصرف کلان در جامعه اسلامی» نوشته سید حسین میرمعزی، « اثر سرمایه مذهبی بر مصرف» نوشته مرتضی عزتی، « تاثیر اعتقاد به منع اسراف در مخارج مصرفی( مطالعه موردی: شهر یزد)» نوشته میثم موسایی و « تخمین مخارج مذهبی(مخارج در راه خدا) مسلمانان» نوشته مرتضی عزتی مقالات این بخش را تشکیل می دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما