loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازار تهران: تحولات سیاسی و انقلابی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده ایمان حسین قزل ایاق

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 536

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104496 10003022
220,000 209,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بازار تهران تحولات سیاسی و انقلابی به قلم ایمان حسین قزل ایاق نوشته شده و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را به چاپ رسانده است.

بازاریان همراه با روحانیت، همیشه یکی از نیروهای اجتماعی تاثیرگذار در عرصه های مختلف و مهم ترین نمایندگان طبقه متوسط سنتی بوده اند.
با توجه به چنین جایگاهی بازاریان در طول دوران نهضت انقلابی، علاوه بر اینکه از سوی روحانیت بسیج می شدند، خود نیز عامل بسیج مردم ضد حکومت پهلوی بودند. از این رو بازاریان هم در نقش بسیج شونده و در نقش بسیج گر، ظاهر شدند.

مبارزات بازار در روند انقلاب اسلامی، از اواسط دهه 1330 تا اوایل دهه 1340 عمدتا در پوشش مجالس دینی، مساجد و جلسات مذهبی و عمدتا با رویکرد فرهنگی و به صورت پراکنده و غیرمنسجم بوده است. اما از اوایل سال 1342 و با انسجام یافتن بازاریان به واسطه تشکل هیئت موتلفه اسلامی با نظر امام خمینی، قسمتی از فعالیت های مبارزاتی آنها در قالب این تشکل سیاسی مذهبی ساماندهی شد.
سرانجام از سال 1356 و با انسجام انقلابیون طراز اول به رهبری امام خمینی در قالب ساختارهایی چون تشکیلات مخفی نهضت، جامعه روحانیت مبارز تهران، شورای انقلاب، کمیته اعتصابات و کمیته استقبال از امام، فعالیت های مبارزاتی بازاریان تا پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر تصمیمات این ساختارها، ادامه یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما