loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان‌ شناسی دین و مقابله با ناملایمات زندگی

نظریه، پژوهش، کاربست

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104555 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
190,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقش نظام های معناده در ترسیم هدف زندگی و معنادهی به آن تردیدناپذیر است. آدمی در طول زندگی، به ویژه در ناملایمات با اتکا به این چارچوب ها سعی در تحقق اهداف و حفظ معنای زندگی یا ایجاد تحول در آن دارد.

کِنت آی.پارگامنت با تلقی دین به مثابه تأمین‌کننده معنا به طراحی نظریه مقابله دینی پرداخته است. او با گسترش الگوی فـولمکن و لازاروس و ارائه چارچوبی نظری،‌ دین‌ را به مثابه بخشی از عناصر اصـلی مـقابله معرفی می‌کند. در این ساختار، دین به عنوان منبعی مهم در زندگی و به ویژه مقابله با ناملایمات آن، حضوری چشمگیر و مؤثر دارد. به اعتقاد او، مردم همواره با پیش‌داشته و دست‌مایه‌هایی با رخدادهای ناخوشایند و ناملایمات رویارو می‌شوند. آنـها در واقع از نظامی جهت‌ده برخوردارند که بر نحوه مـقابله‌شان تأثیر می‌گذارد و دین در این بین همواره‌ بخشی از این نـظام بوده است.

مقابله از منظر او، فرایندی پیوسته در حال تغییر است که برای برطرف ساختن نیازهای موقعیتی یا شخصی به کار می‌رود. بر این اساس، در مقابله دینی هر رویدادی در پرتو امر قدسی تفسیر می‌شود. پارگامنت با پذیرش رابطه دو جانبه مقابله دینی و غیردینی، معرفی سه الگوی مقابله دینی و اذعان به ایجابی و منفی بودن این مقابله ها، مقیاسی با 21 گونه از اقدامات مقابله دینی از طریق مصاحبه و مررو آثار به دست می دهد‌ و پنج کارکرد عمده برای آن برمی شمرد.

کتاب «روان‌شناسی دین و مقابله با ناملایمات زندگی: نظریه، پژوهش و کاربست» در قالب یک مقدمه و 4 بخش اصلی به رشته تحریر درآمده است. این اثر به همت معاونت پژوهش پژوهشکدۀ سبک زندگی توسط آقایان محمدتقی فعالی و امیر قربانی ترجمه و همراه با یادداشت‌های توضیحی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما