loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیش تر از بازی

54 فعالیت خلاق آموزشی

ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نویسنده آذر کتابی

عکاس علی خوش جام

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 116

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104572 10003022
65,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «بیش‌تر از بازی» شامل 54 فعالیت خلاق آموزشی است که برای کودکان 5 تا 6 سال طراحی شده است. هریک از این فعالیت‌ها ترکیبی از قصه، بازی و نمایش هستند؛ بعضی از این فعالیت‌ها ساده‌تر و برخی پیچیده‌ترند. اردو رفتن بچه‌ها و گم شدن جوراب‌های‌شان، پرش از چاله‌های مواد مذاب، بازی باد و موج و ماهی‌گیران، قطار مهربانی، فرار غواض از دست کوسه‌‌ها و… از جمله فعالیت‌های جذاب این کتاب است.

کتاب «بیش‌تر از بازی» مرجع مناسبی برای اولیا، مربیان و پژوهشگران محسوب می‌شود. فراموش نکنید که انجام دادن فعالیت‌های گروهی و تعامل کودکان با یکدیگر محور اصلی این کتاب است؛ بنابراین از شما می‌خواهیم پیش از هر بازی، به کودکان یادآوری کنید که بازی دوستانه است و همه در آن برنده هستند. فعالیت‌های این کتاب متناسب با فضای مهدکودک‌های ایران طراحی شده است و بازی‌ها با کمترین امکانات اجرایی هستند.

از جمله اهداف این فعالیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی و استفاده‌ی جدید از مواد و وسیله‌های پیرامون (سیالی و انعطاف‌پذیری ذهنی)
به‌کارگیری روش‌های جدید در خلق فعالیت‌ها
پرورش تخیل
پرورش مهارت‌های اجتماعی
پرورش مهارت‌های حسی-حرکتی
پرورش مهارت زبانی.

«توی جاده‌ای که محل آمدورفت کرم‌های کوچولو بود، یک کرم از بالای جاده می‌خزید و کرم دیگری از پایین جاده می‌آمد. کرمی که از بالای جاده می‌آمد، از مهمانی برمی‌گشت. جاده خیلی باریک بود و دو طرف آن دو دره‌ی بزرگ بود. کرم‌ها وقتی به هم رسیدند، خیلی خیلی یواش از کنار هم گذشتند تا با هم تصادف نکنند و توی دره نیفتند.»
برای اجرای این بازی از کودکان خواسته می‌شود که مثل دو کرم داستانک از دو سر میز، به سمت یکدیگر حرکت کنند. با رسیدن به عدد پنج، هر کرم باید به مقصد خودش رسیده باشد. هدف از این بازی، آشنایی با اهمیت نقش نشانه، آشنایی با تفاوت‌ها، پرورش قدرت تشخیص، پرورش مهارت‌های تفکر و هم‌فکری با گروه هم‌سالان در نظر گرفته شده است. وسیله‌های این بازی همان وسیله‌های موجود در هر مهدکودک ایرانی است: میزهای کوتاه مهدکودکی و پارچه‌ای با طول و عرض مشخص برای این بازی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما