loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهدی کروبی در مدار سقوط

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده آرش پاک اندیش

تعداد صفحات : 255

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب " مهدی کروبی در مدار سقوط " در فصل اول خود با عنوان « سیری در مواضع کروبی تا قبل از انشعاب از مجمع روحانیون مبارز » در چندین بخش به بحث و بررسی سخنان شیخ مهدی در دفاع از ولایت فقیه و انقلاب و آرمان هایش در گذشته ای نه چندان دور می پردازد، که به نظر می رسد اینک خود وی سخت نیازمند مرور آن سخنان می باشد. برخی از عناوین این سخنان از قرار زیر می باشد:

- برخی از سخنانشان باعث خوراک رادیوهای بیگانه می شود

- تنها جنگ است که می تواند چنین مردمی را بسازد

- درگیری با انقلاب ایران موجب هلاکت است

- دشمن می پنداشت که می تواند انقلاب را منحرف سازد

- تفکر فرهنگی ما باید از اسلام فقاهتی باشد

فصل دوم نگاهی به اوضاع و احوال کروبی از 1366، یعنی جدا شدن وی از جامعه روحانیت مبارز و ایجاد مجمع جدیدی با نام مجمع روحانیون مبارز انداخته و تا انتخابات نهم ریاست جمهوری در سال 1384 و شرکت مهدی کروبی در آن ادامه داده است.

به اعتقاد کروبی مبارزه عملی با اسلام آمریکایی وظیفه ماست. وی معتقد است: باید کسانی که در برنامه های اقتصادی دولت اخلال می کنند به مجازات جدی و بازدارنده برسند. کروبی پس از هشدار به تروریست های اقتصادی به ضرورت برخورد با عناصر وابسته به بیگانه اشاره می کند و قاطعانه بیان می دارد که: ملت در برابر آمریکا عقب نشینی نمی کند.

شیخ اصلاحات صهیونیست ها را عامل سیاست آمریکا در منطقه می داند و سیاست لیبرال ها را مغایر معیار های انقلاب معرفی می کند. از دیگر موارد مطرح شده در فصل دوم این موضوعات می باشد:

- ضرورت برخورد قاطع با حرکت های مرموز اقتصادی

- حمایت از حضور بسیج

- تمجید از لانه جاسوسی

- گسترش بسیج حیاتی است

- نظام ما مشروعیتش به رهبری است

در فصل سوم کتاب نویسنده با مرور حضور مهدی کروبی در انتخابات نهم ریاست جمهوری، جدا شدن وی از مجمع روحانیون و ایجاد حزب اعتماد ملی در بخش های چند گانه خود سخنان شیخ مهدی را در طی این دوره زیر ذره بین گذاشته و مورد مداقه قرار داد. از جمله سخنان کروبی که در این فصل مطرح شده این موارد می باشد:

- قانون برایم خط قرمز است

- آنچه موجب شکست شد، از درون اصلاح طلبان بود

- ملاک ما اسلام و ولایت فقیه است

- مردم هیچ گاه اشتباه نمی کنند

- یکی به خاتمی بگوید برای چه می آید

آخرین فصل اثر با نام « کروبی در انتخابات دهم و جدا شدن از اصول مسلم انقلاب اسلامی و قرار گرفتن در رأس فتنه » به حرف های ضد و نقیض و عملکرد چند گونه مهدی کروبی اشاراتی داشته و سخنان وی را مطرح کرده است:

- سلامی انتخابات را قبول دارم

- ایستادگی در برابر ستون انقلاب

- انتخابات را باطل اعلام کنید

- اهانت به نظام و روسفید خواندن شاه مخلوع

- مردم را به خاک و خون می کشند

- حراست دانشگاه ها ساواکی هستند

در بخش های دیگری از این بخش به حمایت های بسیاری که دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی، گروهک های ضد انقلاب و... از شخص کروبی، واقعه فتنه و فتنه گران داشته اند نیز پرداخته شده است و به نگرانی افرادی از جمله فرزند شاه مخلوع از اوضاع و احوال ایران اشاراتی شده است.

و در آخر باید گفت که مهدی کروبی که روزگاری نمایندگی امام راحل(ره) در نهادهای حکومتی را مدال افتخار می پنداشت و در همه سخنرانی ها و خطابه هایش اندیشه امام خمینی و ولایت مطلقه فقیه را افقی تابناک برای نظام اسلامی بلکه جهان اسلام قلمداد می نمود، سه دهه پس از پیروزی انقلاب و بیست سال بعد از رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی، در صف مخالفان ولایت فقیه قرار گرفت!!!

در بخش ضمایم به نامه هایی که گاه بین دوستان و گاهی نیز دشمنان نظام و مهدی کروبی رد و بدل شده اشاره شده و برخی از آنان ضمیمه اثر گردیده و اسناد و مدارکی نیز در ارتباط با انتخابات و اقدامات پس از آن گنجانده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما