loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتظار بشر از دین (بررسی دیدگاهها در دین شناسی معاصر)

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده عبدالله نصری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 464

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10463 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

دکتر «عبدالله نصری» این کتاب را در پنج بخش با عناوین انتظار بشر از دین، جامعیت دین، دیدگاه ها در انتظار بشر از دین، حضور دین در حیات بشر و شبهات نگاشته است.

در این اثر سعی شده تا سوال انتظار بشر از دین مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد، از این رو در بخش اول، روش شناسی موضوع مورد بررسی قرار گرفته و سرانجام این نتیجه حاصل شده که باید در ابتدا مراد خود را از دین روشن ساخت و از آنجا که اسلام به عنوان یک دین تحریف نشده مطرح است لذا این موضوع را باید از دیدگاه اسلام مورد بررسی قرار داد.

نویسنده در بخش دوم مبانی دیدگاه های مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و مطالبی پیرامون تکامل انسان هدف بعثت انبیا، جامعیت دین، کمال دین، خاتمیت و جاودانگی دین را آورده است.

در بخش سوم دیدگاه های علامه «طباطبایی»، شهید «مطهری»، شهید آیت الله «صدر»، مهندس «بازرگان» و «مجتهد شبستری» مورد بررسی قرار گرفته است .

«عبدالله نصری» در بخش چهارم به سازوکارهای حضور دین در جامعه، قلمرو دین در جهان شناسی، قلمرو دین در انسان شناسی و حضور دین در عرصه سیاست پرداخته است.

نویسنده در بخش آخر کتاب به رد شبهات پرداخته و سه بخش مهم سکولاریزم، عرفی شدن دین و نسبت دین و ایدئولوژی را مورد بحث قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما