loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ریزه

ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نویسنده آن اربو

مترجم شیما حسینی

تصویرگر آن اربو

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 32

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104719 10003022
16,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «ریزه» نوشته آن اربو توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی نونهال منتشر شده است.

ریزه گربه‌اش را گم کرده و غمگین است اما دست روی دست نمی‌گذارد، یک گوشه نمی‌نشیند غصه بخورد، بلند می‌شود و حرکت را آغاز می‌کند و در این بین با دیگران و دغدغه‌هایشان و به نوعی غصه‌ها و گم‌‌کرده‌هایشان هم آشنا می‌شود.

در مسیرِ ریزه افراد و بزرگ‌ترهای متفاوتی وجود دارند؛ از کلاغ و مسافر گرفته تا دیو و ناخدا و حتی بادنمایی که چرخ می‌خورد و رنج‌ها و مشکلات مردم را از جهت‌های گوناگون می‌بیند. کلاغ و دیگران یا به فکر خویش‌اند یا مشکلات دیگر را مهم‌تر و بزرگ‌تر می‌دانند.. در واقع در نگاه آن‌ها ریزه و مشکلش ریز و بی‌اهمیت است.

کلاغ می‌گوید: پس من چه بگویم که پاهایم بین سنگ ها گیر کرده است؟
مسافر می‌گوید: پس من چه بگویم که دیگر سرزمینی ندارم؟
دیو می‌گوید: پس من چه بگویم که انگار از اول عمرم چیزی نخورده‌ام
ناخدا می‌گوید: هزارتا کار مهم‌تر از آن روی سرم ریخته!
گم‌کردن عزیز و راهی شدن برای پیدا کردنش به ریزه شناخت می‌دهد، شناخت مشکلاتی که ممکن است از مشکل او خیلی بزرگ‌تر باشند. اما آیا از این طریق غصه‌اش از بین می‌رود؟ آیا کسی هست که با ریزه برخورد دیگری داشته باشد و غصه‌اش را درک کند؟

ریزه درباره‌ی تاب‌آوری کودکان و ظرفیت پذیرش مشکل و واقعیت تلخ و برگشت آنها به حالت و زندگی عادی صحبت می‌کند و اهمیت و نیروی همدلی را به آنها می‌شناساند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما