loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دشت عباس

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا خلیلی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 108

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1048 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خاطرات پایداری برای نویسندگان و شاعران دستمایه هایی برای آفرینش آثارشان است. نقل روایت های جنگ اگر با زبان ادبی و فضاپردازی های داستانی باشد، می تواند انگیزه ای برای نوشتن شود. هدف از آفرینش ادبی انتقال صرف عینیت نیست؛ چرا که با پایان یافتن واقعه عظیمی مثل جنگ عینیتش هم به پایان می رسد. دیگر هرآنچه می بینیم اعم از فیلم های مستند، خاطرات و روایت های شفاهی رزمندگان، حکم وسیله ای را برای انتقال آن مفهوم به ذهن نویسنده دارد؛ چنانچه وقایع جبهه های جنگ در مناطق سوسنگرد، اهواز، اندیمشک و دزفول و عملیات های بیت المقدس و فتح المبین و لحظات حضور در کنار شهیددکتر مصطفی چمران، شهید محمدابراهیم همت و حاج احمد متوسلیان محتوای یادداشت های شهید محمد رضا خلیلی در کتاب «دشت عباس» است. شهید خلیلی در این کتاب، مشاهدات و یافته های خود را در تحولات و وقایع کشور در فاصله زمانی پنجم آذرماه سال 1357 تا هفدهم اسفند سال1361 یعنی سه روز قبل از شهادتش بازگو میکند. بخش اعظم خاطرات درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و توصیف جبهههای نبرد است. در انتهای کتاب آخرین نامه شهید محمدرضا خلیلی به خانواده اش و وصیت نامه و عکسی از او منتشر شده است. دشت عباس در ابتدا یک بغل دفترچه و چند پوستر ریز و درشت لوله شده، لای بقچه چیت گره خورده ای بود که پدر پیر شهید خلیلی به دفتر ادبیات و هنر مقاومت به امانت سپرد و گفت: همه اینها نوشته های پسر شهیدم است، دانشجو بود در عملیات بیت المقدس شهید شد... از آن بقچه تا این کتاب حدود یک سالی راه بود که همه آن را حجت ایروانی نویسنده کتاب پیمود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما