loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب اسلامی در گیلان

1 (2)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده قدیر نجف زاده شوکی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 902

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104939 10003022
400,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب انقلاب اسلامی در گیلان تالیف قدیر نجف زاده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

تاریخ انقلاب اسلامی در گیلان در پیوند با حرکت عظیم و انقلابی مردم ایران قابل بررسی و ارزیابی است.
گیلان از جمله مناطقی است که مردم آن با توجه به پیشینه­ تاریخی و مبارزاتی خویش در انقلاب مشروطه و نهضت جنگل، در شروع، ادامه و پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته ­ای داشتند؛ به ­طوری‌که بررسی و پژوهش درباره‌ی آن در روشن شدن بخش عمده ­ای از تاریخ انقلاب اسلامی ایران اهمیت زیادی دارد.
مقاومت مردم گیلان در برابر سیاست مذهب­ زدایی رضاشاه و برنامه­ هایی همچون کشف حجاب و اتحاد شکل لباس بیش از اقدامات دیگر بود.
از جمله کسانی که در این زمان در گیلان با سیاست­ های رضا شاهی به مقابله پرداختند، می‌توان به آیت ­الله حاج شیخ یوسف نجفی جیلانی و آیت‌الله شیخ محمدباقر رسولی اشاره کرد.

با آغاز نهضت امام خمینی(ره) علما و روحانیون گیلان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط و هماهنگی با رهبری نهضت به کار بستند.
روحانیون شهرهای مختلف گیلان که در قم حضور داشتند از ظرفیت ماه ­هایی چون محرم و صفر و رمضان برای تبلیغ و افشاگری علیه حکومت استفاده می­کردند، به‌طوری‌که اولین شهید نهضت اسلامی حجت‌الاسلام سید یونس رودباری منسوب به این خطه است.
از دیگر علما و پیشگامان نهضت اسلامی که با جریان‌های سیاسی و فرهنگی حکومت پهلوی به مقابله برخاستند می‌توان آیات بحرالعلوم، احسان‌بخش، ضیابری، ربانی املشی، محمدی گیلانی و ... را نام برد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما