loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آزادی، قانون و سازمان

ناشر موسسه فرهنگی هنری پگاه روزگار نو

نویسنده رضا داوری اردکانی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104959 10003022
79,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آزادی، قانون و سازمان نوشته رضا داوری اردکانی است و در انتشارات پگاه روزگار نو منتشر شده است.
عنوان های فهرست‌ کتاب «آزادی، قانون و سازمان» نوشته رضا داوری‌اردکانی شامل موارد، «قانون و سازمان»،» «قانون و آزادی»، «تاریخ و آزادی»، «آزادی در تاریخ»، «آزادی و عقل مشترک»، «آزادی و توسعه» و «خاتمه و نمایه» است.

بوروکراسی و نظم کنونی سازمان های اداری عمر دویست سیصد ساله دارند و در دوره های قدیم وجود نداشته اند. سازمان هایی مثل آموزش و پرورش و مالیه و حتی نیروهای نظامی و انتظامی نیز متعلق به دنیای جدیدند.
لشکر و باج و خراج و داروغگی و فضا و مدرسه در سابق بوده است اما اینها به سازمان ثابت داشته اند و نه همیشه از قوانین و دستورالعمل های مدون پیروی می کرده اند بلکه بیشتر از رسم ثابتی پیروی می کرده اند که مورد قبول و عمل نسل های پی در پی مردمان بوده است. حکومت ها و شاهان و امیران و وزیران هم نه می توانسته اند نظم جاری را بر هم زنند و نه سودای آن را داشته اند.
جامعه قدیم نظم و قانونی شبه طبیعی داشت که با پیش آمد تجدد برهم خورد و از اعتبار افتاد؛ زیرا چیزی که ضامن آن نظم بود از مدار اصلی نظارت بر زندگی و حفظ روابط و مناسبات مردمان خارج شد. در تجدد جامعه خودبنیاد به وجود آمد و آدمیان به خود واگذاشته شدند و می بایست اداره زندگی را خود به عهده گیرند و سلامت آن را ضمان شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما