loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گستره هرمنوتیک فلسفی

ناشر موسسه فرهنگی هنری پگاه روزگار نو

نویسنده هانس گئورگ گادامر

مترجم عبدالله امینی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 338

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104961 10003022
95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب گستره هرمنوتیک فلسفی، مجموعه‌ای از هفت جستار مهم از گادامر است که همگی پس از «حقیقت و روش » نگاشته شده‌اند. در بخش نخست کتاب گستره هرمنوتیک فلسفی که بیشر حول محور گسترۀ «هرمنوتیک فلسفی»، مفاد و دلالت‌های آن و نیز تعیین مرزهای آن با سایر حوزه‌های معرفتی می‌چرخد، گادامر تلاش می‌کند که با بازگشت به «حکمت عملی» باستان و مشخصاً فلسفۀ عملی ارسطو و فن خطابۀ او، دامنه و گسترۀ هرمنوتیک فلسفی خود را تعیین کند.
افزون بر این تلاش می‌کند با تأکید بر مفاهیم فلسفی یونانی‌ای همانند آرته، لوگوس، تئوریا، تخنه، ارگون، پراکسیس، پوئسیس، انرگیا، اِتوس، متکسیس، میمسیس، فرونسیس، فیلیا و بایوس، برداشت غیردقیق فلسفه و علم دورۀ مدرن از تلقی فیلسوفان باستان از این مفاهیم را به چالش کشد و از این طریق چشم‌انداز دیگری برای مواجه با متون و زمینۀ آنها عرضه کند.
در بخش دوم کتاب گستره هرمنوتیک فلسفی، گادامر به مواجۀ هرمنوتیکی با فیلسوفان یا سنت‌های فکری پیش از خود می‌پردازد. او در این مقالات با رویکرد هرمنوتیکی و وسواس ویژۀ خود با فیلسوفانی همچون افلاطون، ارسطو، هگل، هایدگر و دریدا به گفت‌وگو می‌نشیند و بر آن است تا در لابه‌لای آثار و متون این فیلسوفان و نیز با عنایت به اصطلاحات و نظام فلسفی آنها تفسیری متمایز در موضوعی خاص به دست دهد و بصیرتی جدید دربارۀ اندیشۀ این فیلسوفان و به‌طور کلی در مورد سنت فلسفی غرب ارائه کند.

گستره هرمنوتیک فلسفی نوشته گئورگ گادامر است و با ترجمه عبدالله امینی در انتشارات پگاه روزگار نو منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما