loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایمان گرایی کرکه گور در نسبت با خشونت گرایی و خرافه باوری

ناشر نقد فرهنگ

نویسنده سید هادی جعفری امان آبادی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 234

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 104981 10003022
180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ایمان گرایی کرکه گور در نسبت با خشونت گرایی و خرافه باوری نوشته هادی جعفری امان آبادی است. این کتاب در انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است.

متفکر کسی است که در متن و بطن گفتار و نوشتارش تکانه‌ها، اخگرها و هسته‌های مرکزی‌ای‌ وجود دارد که برای هر مخاطبی، بس شنیدنی و آموختنی‌ (و نه لزوماً پذیرفتنی) است. کرکه‌گور نیز از این دید، یک متفکر تمام‌عیار است. کرکه‌گور متفکری ویران‌گر، عصیان‌گر، استثنایی و عمیقاً مسیحی‌ست. او جسورانه در بحبوحه‌ی تسلطِ عقل هگلی و دین رسمی و کلیساییِ تئولوژیک، همه‌چیز را ویران کرد؛
اما و دو صد اما، ویرانگریِ متفکرِ دانمارکی، ویرانگریِ مثبت بود نه منفی و شکاکانه. به این معنا که او در لباس یک مسیحیِ مؤمن و دغدغه‌مند، طرحی نو در افکند و ایمان مسیحی‌ را با برجسته‌کردنِ فردیتِ ایمانی و ایمان فردی بازآفرینی کرد.
ایمان مسیحی از دید او سوبژکتیو و درونی و فردی و اگزیستانسیال، و از این منظر، برخوردار از یقین ا‌ست. اما از منظر ابژکتیو، ایمان مسیحی هیچ متر و معیاری ندارد و از یقین برخوردار نیست. پس چنین ایمانی، هم یقین‌آور است، و هم سرتاپا هم‌نشین با شک و هراس و اضطراب است! و دقیقاً از همین‌روست که چندان یا هرگز نمی‌توان خشونت‌گرایی و خرافه‌گرایی را، که برخاسته از یقینِ همه‌جانبه‌ی سوبژکتیو و ابژکتیو هستند، از دلِ تفکرِ کرکه‌گور بیرون کشید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما