loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بدارو: چگونه شرکت های داروسازی، پزشکان را فریب می دهند و به بیماران آسیب می‌زنند؟

ناشر کتاب فردا

نویسنده بن گولدیکر

مترجم ناصر بلیغ

ویراستار سمانه سادات محمدی وانانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 532

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105019 10003022
290,000 261,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بدارو، تالیف بن گولدیکر به بررسی فریب پزشکان توسط داروسازان و آسیب های شرکت های داروسازی می پردازد که توسط ناصر بلیغ ترجمه شده و انتشارات کتاب فردا آن را منتشر کرده است.

کتاب بدارو از شش فصل و یک خاتمه به شرح زیر تشکیل شده است:
فصل اول: داده های گمشده
فصل دوم: داروهای جدید از کجا می آیند
فصل سوم: ناظران بد
فصل چهارم: کارآزمایی های بد
فصل پنجم: کارآزمایی های بزرگتر ساده تر
فصل ششم: بازاریابی
خاتمه: داده های بهتر

پزشکان چهل سال کار پزشکی انجام میدهند، بدون آنکه پس از آموزش اولیه خود، آموزش رسمی چندانی دریافت کنند.
پزشکی در چهار دهه، دچار یک تحول کامل می شود و پزشکان در تلاش برای عقب نماندن از این سیر، با بمباران اطلاعات مواجه میشوند:
آگهی هایی که منافع و مخاطرات داروهای داروهای جدید را درست معرفی نمی کنند، نمایندگان فروش شرکت ها که برای آگاه شدن از سوابق محرمانه داروهای تجویز شده برای بیماران، جاسوسی می کنند، همکارانی که بی سر و صدا پول هایی از شرکت های دارویی دریافت می کنند، تدریسی که با حمایت مالی این صنعت صورت میگیرد، مقالات، مجلات دانشگاهی «مستقل» که کارکنان شرکت های دارویی، بی سر و صدا آن ها را مینویسند و بدتر ....

***

پزشکی ورشکست شده است و من به راستی باور دارم که اگر بیماران و عموم مردم زمانی آن چه را که بر سرشان آمده است، کاملا درک کنند -آنچه پزشکان، دانشگاهیان و ناظران اجازه وقوع آن را داده اند- خشمگین خواهند شد. در این مورد فقط شما می توانید قضاوت کنید.

***

ما دوست داریم تصور کنیم که پزشکی، مبتنی بر شواهد و نتایج آزمون های منصفانه است. در واقع، آن آزمون ها غالبا دپتر مشکلات ژرفی هستند.
ما دوست داریم تصور کنیم پزشکان با ادبیات پژوهشی آشنا هستند اما در واقع شرکت های داروسازی، بخش عمده ای از آن متون را از آنان پنهان می کنند.
ما دوست داریم تصور کنیم که پزشکان به خوبی آموزش دیده اند اما در واقع هزینه بخش بزرگی از آموزش آنها را این صنعت تامین می کند.
ما دوست داریم تصور کنیم که ناظران فقط به داروهای موثر اجازه ورود به بازار می دهند اما واقعیت آن است که آن ها داروهای ناامیدکننده ای بر مبنای داده های مربوط به عوارض جانبی که گاه از پزشکان و بیماران پنهان می شود را تایید می کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما