loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ شهرت: رسوایی! قهرمانان! هواداران! یک سده ستارگی!

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105077 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تاریخ شهرت: رسوایی! قهرمانان! هواداران! اثر سوزان جی. داگلاس و آندریا مک دانل، با ترجمه احسان شاه قاسمی و زهرا مجدی زاده توسط نشر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به چاپ رسیده است.

ظهور رسانه های اجتماعی در فراگیری مفهوم سلبریتی نقش اصلی را داشته است. بدین معنا که تجربه پیشین ما از مسئله شهرت کاملا متفاوت از وضعیت کنونی ماست. به گونه ای که این مفهوم با کسب درآمد برای شخص یا یک شرکت و یا حتی یک جریان سیاسی همراه است. در واقع اساسا سلبریتی به کسی گفته می شود که می تواند در خدمت فروش بیشتر و یا پیروزی در یک کارزار سیاسی قرار بگیرد. استفاده از سلبریتی ها به عنوان بخشی از راهبردهای بازاریابی، یک رویه معمول در شرکت های بزرگ است و این شرکت ها با استفاده از آنان، نشان های تجاری خود را ارتقا می بخشند.
در واقع مفهوم سلبریتی به رسانه ها گره خورده است و بدون پشتیبانی رسانه ها نمی توان انتظار شکل گیری سلبریتی ها را داشت. اگرنه مسئله شهرت، تاریخی فراتر از رسانه های جمعی و اجتماعی دارد.

کتاب تاریخ شهرت، شرح مختصری از تاریخچه ستاره شدن، رابطه پویای آن با تکنولوژی های ارتباط جمعی و نظریه های دانشگاهی مرتبط با آن را ارائه می دهد؛ ارائه ای که برای کمک به تبیین نحوه تولید و هم چنین جریان یافتن و تاثیرات فرهنگ شهرت صورت گرفته است.
تاریخچه شهرت، شیوه های تاریخی تولید سلبریتی و نحوه تغییر و ماندگاری برخی از این روش ها در این کتاب ارائه شده است.

تاریخ شهرت از هفت فصل و یک نتیجه گیری سامان یافته است:
- فصل نخست: نظریه های شهرت
- فصل دوم: پیدایش فرهنگ توده و تولید سلبریتی ها
- فصل سوم: پرده های نقره ای و ستاره های شان
- فصل چهارم: رادیو؛ ستاره ها در خانه های ما
- فصل پنجم: تلویزیون و نیاز به آشنایی
- فصل ششم: شهرت موزیکال
- فصل هفتم: هر کسی یک ستاره است

در آن زمان فرهنگ شهرت و شایعات، به جز روابط عاشقانه یا طلاق های واقعا بزرگ و چشمگیر، به عنوان رویدادهایی نازل، بی ارزش و بی ربط دیده می شدند که قشر فرهیخته و محترم جامعه باید از آن پرهیز کنند؛ اما امروزه پرهیز از این ها غیرممکن است و مهم تر از آن اینکه، دانستن درباره سلبریتی ها یا دست کم برخی از آنها، اکنون به عنوان بخشی غالبا ضروری از گنجینه دانش فرهنگی افراد جامعه مطرح است.
فضا تغییر کرده است، به ویژه مجلات شایعات و وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی در سده بیست و یکم هم به ما کمک می کنند تا از رسوایی و مسخره کردن سلبریتی ها و حواشی مربوط به آن لذت ببریم و از سوی دیگر فرصتی برای ما فراهم می کنند تا با کسانی که شناخته شده و مشهورند، احساس نزدیکی و حتی تعامل کنیم و اما اثر مهمی که این پدیده ها بر ما و جامعه ما می گذارند، چیست؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما