loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نبردهای ماندگار به روایت آمار «اطلاعات فشرده ای از نبرد نیروهای زمینی در هشت سال دفاع مقدس»

ناشر سوره سبز

نویسنده مجتبی جعفری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 102

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

سرهنگ مجتبی جعفری، اطلاعات فشرده ای از نبرد نیروهای زمینی در 8 سال دفاع مقدس را در کتابی با عنوان "نبردهای ماندگار به روایت آمار" گردآوری کرده و انتشارات سوره سبز این اثر را به چاپ رسانده است.


این اثر، عملیات های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس را در 8 فصل با عناوینی مانند "بیرون راندن متجاوز"، "فشارهای سیاسی برای تحمیل صلح"، "جنگ شهرها و عملیات های محدود" و "صدور قطعنامه 598"، براساس آمار مورد بررسی قرار داده است.

جدول نبردهای ماندگار نیروهای زمینی، شامل توانایی یگان های سپاه و ارتش در هر عملیات و تعداد نبردهای آفندی و پدافندی هر سال به همراه مروری کوتاه بر این عملیات ها و عکس و نام شهدای شاخص سپاه و ارتش در هر سال، بخش های دیگر کتاب "نبردهای ماندگار به روایت آمار" را شکل داده اند.

در پایان این کتاب، فهرستی از تمامی عملیات های انجام شده توسط سپاه و ارتش و مقایسه روند فراوانی عملیات های آفندی و پدافندی این 2 نیرو به صورت مستقل و مشترک، بر روی نمودار به تصویر کشیده شده اند.

در کتاب "نبردهای ماندگار به روایت آمار" آمده است: بیشترین عملیات آفندی در سال های اول تا چهارم جنگ، به ترتیب به نیروهای مشترک و سپاه اختصاص دارد. اما در سال پنجم جنگ، ارتش با 35 عملیات آفندی، بیشترین عملیات را در بین دیگر نیروها به خود اختصاص داده است. در سال ششم، نیروهای ارتش و مشترک، 10 عملیات آفندی و نیروهای سپاه نیز 5 عملیات داشته اند. در سال هفتم جنگ نیز ارتش بعد از سپاه با 18 عملیات، در رده دوم قرار دارد. بیشترین تعداد عملیات آفندی در سال آخر جنگ نیز به ارتش با 16 عملیات اختصاص دارد.

کتاب "نبردهای ماندگار به روایت آمار"، با تکیه بر آثاری مانند جلد ششم از مجموعه کتاب های "سیری در جنگ ایران و عراق" نوشته محمد درودیان و "اطلس جنگ ایران و عراق"، منتشر شده توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما