loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محاکم شرع: الگویی کارآمد برای عدالت قضایی در تاریخ ایران

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105203 10003022
300,000 285,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب محاکم شرع، یکی از آثار منتشرنشده تاریخ نگار معاصر، مرحوم استاد علی ابوالحسنی منذر است که با مقدمه آیت الله علیدوست آغاز می گردد.
این پژوهش نوین به دادگستری و دوائر قضایی ایران در عصر قاجار تا روزگار پهلوی اول نظر می کند و با محوریت فقهای شیعه، به سرشت و سرنوشت محاکم شرع می پردازد.
بدین منظور، طبق اسناد و مدارک معتبر، دستاوردهای تاریخی محاکم شرع و عملکرد درخشان فقها را به تفصیل ارائه داده و اصول برآمده از آن را در قالب یک میراث گرانسنگ تاریخی، به عنوان الگویی راهگشا برای محاکم قضایی امروز پیشنهاد میکند.

ضمیمه پایانی کتاب نیز به چالش برانگیز ترین مباحث درباره مبانی نظری فقاهت و کارآمدی احتهاد پرداخته و جذابیت کتاب را دو چندان می سازد؛ مباحثی مثل موضوع جنجالی نظام اقتصادی اسلام و کلان مبحثِ نظاماتِ دینی و نقد اظهارات روشنفکران همچون دکتر عبدالکریم سروش و دکتر محسن کدیور درباره فقه و فقهای عظام.

برای اینکه مباحث کتاب در قالب یک نظریه متمایز مطرح شود، بخش "تاریخ شناسی، ماهیت شناسی و رویکردشناسی محاکم شرع" ، به یادداشت های استاد منذر افزوده شده و طی صد صفحه نخست، نظریه حاکم بر کتاب با مکتب تاریخ نگاری سکولار مقایسه و به نقد تاریخ نگاران سکولار پرداخته شده است.

کتاب محاکم شرع، توسط علی ابوالحسنی (منذر) نوشته شده و انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل آن را منتشر کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما