loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چطور اروپا باعث توسعه نیافتگی آفریقا شد!

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105215 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«چطور اروپا باعث توسعه نیافتگی آفریقا شد»، مبتنی بر نقد رویه‌های موجود در دوران استعمار آفریقا، سعی دارد تا توضیح دهد که چگونه آفریقا استقلالش را از دست داده و به ورطه توسعه نیافتگی افتاده است. براین اساس نویسنده در این کتاب، به‌مرور به وقایع قرن پانزدهم تا دورۀ استعماری، و تحلیل آن می‌پردازد.
از منظر نویسنده، فهم این دوران راهبردی در راستای رهایی و توسعۀ آفریقا است. تصویری که نویسنده از توسعه‌نیافتگی آفریقا در این کتاب ارائه می‌دهد، به سیستم سرمایه‌داری بین‌المللی به عنوان عامل اصلی توسعه‌نیافتگی آفریقا اشاره دارد.
از منظر نویسنده، توسعه آفریقا و دیگر کشورهای توسعه‌نیافته، در سایه جدایی کامل از سیستم بین‌المللی سرمایه‌داری انجام خواهد شد.
زیراکه توسعه‌یافتگی امکانپذیر نیست مگر با پایان یافتن رابطه دیالکتیکی خصمانه‌ای که میان منافع کشورهای مرکز با منافع کشورهای پیرامون وجود دارد.

کتاب چطور اروپا باعث توسعه نیافتگی آفریقا شد! ، توسط والتر رودنی نوشته شده و غلامرضا جمشیدیها، مهیار گنج‌آبی و حمیده دباغی این کتاب را ترجمه کرده اند.
کتاب مذکور را انتشارات بین الملل منتشر کرده است.

به این سوال که چه کسی و چه چیز مسئول توسعه نیافتگی آفریقاست می توان در دو سطح پاسخ داد. پاسخ اول این است که اقدامات سیستم امپریالیستی، مسئول اصلی عقب ماندگی اقتصادی آفریقا از طریق خروج سرمایه آفریقا و غیرممکن ساختن رشد سریع تر منابع قاره است. پاسخ دوم این است که باید به افرادی اشاره کرد که این سیستم را آلت دست خود قرار دادند و نیز به افراد یا عواملی اشاره کرد که ناخواسته هم داستان این سیستم بوده اند. سرمایه داران اروپای غربی، همان افرادی بودند که به شکل فعالانه ای اسثمار خود را از درون اروپا گسترش دادند و کل قاره آفریقا را در برگرفتند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما