loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهارت هایی برای جهان در حال تغییر: خودآموز سواد پایایی

ناشر سروش

نویسنده آران استیبه

مترجم حسین سبطی

ویراستار عفت زحمت کش

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 419

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105416 10003022
200,000 180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مهارت‌هایی برای جهان در حال تغییر: خودآموز سواد پایایی نوشته آران استیبه است و با ترجمع حسین سبطی در انتشارات سروش منتشر شده است.

کتاب «مهارت‌هایی برای جهان در حال تغییر» قرار است راهنمای ایده‌های عملی قابل اجرا برای آموزش‌دهندگان از والدین گرفته تا استادان دانشگاه‌ها ارائه کند، اما قرار نیست راهنمایی یک‌طرفه و انعطاف‌ناپذیر باشد. هیچ روش ساده و تجربی وجود ندارد که تعیین کند، آیا مهارتی خاص به دانشجویان کمک خواهد کرد، در شرایط آینده دنیا نجات پیدا کنند و موفق شوند؛ چراکه شرایط آینده مشخص و از پیش تعیین شده نیستند.

برعکس، این کتاب قصد دارد، چشم‌اندازهای متفکرانه و چندگانه‌ای را کنار هم قرار دهد تا بحث را از تمرکز محدود بر سیاست آموزشی متداول به سوی «مجموعه‌های مهارتی» قابل اجرا سوق دهد. این مجموعه‌های مهارتی اغلب نمی‌توانند محدودیت‌هایی نظیر مشکلات محیط‌زیست، عدالت اجتماعی و ضعف کره زمین برای حفاظت از حیات بشر را مورد بررسی قرار دهند.
احتمالات جایگزین هنگام مواجهه با واقعیت‌های دنیای متغیر بیشتر دچار مشکل می‌شوند و به جمع‌بندی نیاز دارند، اما بدون اصلاح رویکرد گفتمان‌های مسلط و بر اساس تلاش‌های اندک گذشته برای تعریف سواد پایانی راه به جایی نخواهند برد.



هدف این کتاب گشایش مسیرهایی است که پیش‌تر درباره آن‌ها اندیشه نشده است و برخی از آن‌ها قطعاً رد خواهند شد، اما برخی دیگر ارزش تحقیق بیشتر را دارند. شاید بخش‌هایی در این کتاب مطرح شوند که قابل پذیرش یا رد کردن باشند، اما باتوجه‌به شرایط دنیا می‌توان گفت که این روش بر سخنرانی به‌صورت انتزاعی ارجحیت دارد.

به منظور بیان کلیت کتاب، چیدمان آن طوری طراحی شده است که خوانش آن را تسهیل کند، بخش‌های کتاب به‌طور پیوسته و پشت سر هم به مطالب و موضوعات مشابه بپردازند و ترتیب مطالب رعایت شود. این مقدمه نیز بررسی کوتاهی از کتاب است و همه فصل‌ها و بخش‌های کتاب را طبق ترتیب و به‌صورت حروف ایتالیک بیان می‌کند.

نقطه آغازین این کتاب به موضوعات زیست‌محیطی که توان کره زمین برای محافظت از حیات بشر را تضعیف می‌کنند، اختصاص ندارد؛ بلکه نظام‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را که علت افزایش این مشکلات هستند، بررسی می‌کند.

تصویر پیچیده‌ای از مهارت‌ها، شرایط و ویژگی‌هایی توسط نویسندگان بخش‌های مختلف این کتاب ارائه خواهد شد که مبتنی بر احساس نیاز آن‌ها درباره الزامات زندگی در قرن بیست‌ویکم است. البته نمی‌توانیم ادعا کنیم که این کتاب کامل است، بلکه به گسترش و همچنین به‌روزرسانی مستمر نیاز دارد، چراکه شرایط دنیا تغییر می‌کند.

نکته پایانی درباره کتاب راهنمای سواد پایایی این است که باتوجه‌به خط سیر جامعه و نبود اراده سیاسی برای ایجاد تغییر چشم‌گیر آن می‌توان به‌راحتی امید خود را از دست داد، یا به راه‌‌حل‌های غیرممکن متوسل شد. راه‌حل‌هایی نظیر خودروهای الکتریکی برای حل بحران انرژی، مهندسی ژنتیک برای حل بحران غذا یا مهندسی محیط‌زیست در سطح جهانی برای حل مشکل تغییرات آب و هوایی به احتمال زیاد نمی‌توانند مشکلات مربوط به پایایی جهان را رفع کنند.
اما در عوض با تمرکز شدید و صادقانه به شرایط متحول جهان، توسعه مهارت‌های لازم برای واکنش به شرایط موجود و ایجاد آینده بهتر بر اساس منابع واقعی می‌توان امیدواری مستحکمی ایجاد کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما