loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه و شرح خصال صدوق (دوره دو جلدی)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمدصالح روغنی قزوینی

تحقیق و تنظیم کتاب محمدکریم باریک بین

با همکاری رحیم خونبانی

سال نشر : 1400

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105629 10003022
460,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ترجمه و شرح خصالصدوق اثرملاصالح روغنی قزوینی توسطمحمدکریم باریک‌بین و با همکاری رحیم خونبافی تصحیح و ترجمه شده و به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین به چاپ رسیده است.

کتاب شامل دو بخش عربی و فارسی است.

بخش عربی متن کتاب خصالشیخ صدوقشامل 1255 حدیث با ضبط نام راویان آنست. در این ترجمه از ناحیه ی مترجم (روغنی) به لحاظ رعایت اختصار، اسامی راویان حذف گردیده است.

بخش فارسی که در ذیل هر حدیث نگارش یافته است عبارت از ترجمه و احیانا شرح روایت از شیخ محمد صالح بن محمد باقر روغنی قزوینی (قدس سره)، با قلمی ساده و روان.

نگاهی به نسخه کتاب (برگرفته از مقدمه محقق کتاب)

کتاب (ترجمه و شرح خصال صدوق «ره») تألیف عالم کامل دانشمند جلیل القدر مولی محمد صالح روغنی قزوینی «ره» که تنها نسخه ی مسوده دستنویس آن، در زنجان به کتابخانه ی امام جمعه سابق زنجان مرحوم آیة الله سید عزالدین حسینی زنجانی «ره» تعلق دارد، برای اولین بار تحقیق و بررسی و در شرف طبع و نشر قرار گرفته است.

مؤلف در پایان جلد اول اشاره نموده که بخش مزبور در 7 محرم 1081 ق به پایان رسیده است. نامبرده در خلال این کتاب ارجاعاتی به برخی از تألیفات خود داده که از ذکر آنها در اینجا صرف نظر شد، قابل ذکر است که تحقیق و بررسی نصوص و متونی که به عنوان تنها نسخه ی مسوده دستنویس مؤلف به یادگار مانده، گرچه از جهت عدم وقوع تحریف و تصحیف و زیاده و نقصان، اطمینان پژوهشگر را به همراه دارد و کار را از حیث عدم نیاز به تطبیق نسخه های متعدد، آسان می نماید؛ ولی علی رغم این امتیاز احیانا تصرفات و حک و اصلاح های اعمال شده توسط مؤلف در نسخه ی مسوده کار را دشوارتر نموده و گاهی عدم وضوح نوشتار نیز مزید بر علت خواهد گردید.

در نسخه ی منحصر به فرد این کتاب نیز این جانب و استاد رحیم خونبانی که با حقیر همکاری مشترک داشته اند و همچنین ویرایشگر محترم این اثر، سرکار خانم مهدیه خسرویانی بی نصیب از مواجهه با این قبیل چالش ها نبوده ایم و بحمدالله وتوفیقه از مجموع این مشکلات عبور کرده و گنجینه ای ارزشمند و بی بدیل از فرهنگ و معارف اسلامی صادره از معصومین و پیشوایان دین مبین اسلام به نگارش محدث جلیل و والامقام «شیخ صدوق» و مترجمی خبیر و کم نظیر «ملا صالح روغنی قزوینی» به حضور برادران و خواهران محترم و پژوهشگران فرزانه تقدیم می گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما