loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بدعت در دین

معارف اسلامی

ناشر مصابیح الهدی

نویسنده مجتبی تهرانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 80

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105677 10003022
32,000 28,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بدعت در دین اثر آیت‌ الله مجتبی تهرانی، به همت انتشارات مصابیح الهدی منتشر شده‌ است.

دین مبین اسلام دارای احکام و قوانین محکم و استواری است که سبب سعادت دنیا و آخرت انسان می گردد، از جملۀ این احکام سعادت‌بخش فریضۀ امر به معروف و نهی منکر است که در آیات نورانی قرآن و روایات ائمّۀ اطهار به این مهم اشاره شده است.

رابطۀ بحث بدعت در دین با امر به معروف و نهی از منکر

شما بهترین امّتی هستید که برای مردم پدیدار شده اید؛ امر به معروف می کنید و نهی از منکر می نمایید و به خدا ایمان دارید.

امام علی(ع) می فرمایند: «همۀ کارهای خوب در مقایسۀ با امر به معروف و نهی از منکر، مانند قطره ای است در برابر دریا»

حضرت‌آیت‌الله‌العظمی حاج‌آقا مجتبی تهرانی(ره) طیّ پنج جلسه به بحث پیرامون بدعت در دین و این فریضۀ الهی پرداخته اند. در ابتدا علّت وجوب امر به معروف و نهی از منکر بیان می گردد.
سپس به عناوین فقهی در باب امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است؛ از جملۀ این عناوین: وجوب امر به معروف و نهی منکر در مقابل حرمت امر به منکر و نهی از منکر، مسئلۀ امر به منکر و نهی از معروف که از خصوصیّات منافقین و منافقات است و تظاهر به منکر که به اصطلاح استاد، حرام دو آتشه است.

بحث اصلی، پیرامون این سؤال است: چه زمانی در جامعۀ اسلامی معروف، منکر و منکر، معروف می گردد؟

امر به معروف و نهی از منکر، از واجبات دینی است و اگر به این احکام اسلامی در جامعه عمل نشود، جامعه به جایی می رسد که در آن معروف، منکر و منکر، معروف می گردد. یکی از علل ایجادکنندۀ این وضعیت در جامعه، بدعت است. بدعت در لغت به معنای «نوآوری و جا به جا کردن است» در اصول فقه اینگونه تعریف شده است: وارد کردن چیزی که از دین نیست در دین به گونه ای که جزئی از دین محسوب شود. در قرآن و روایات به این پدیده در دین اشاره شده است که استاد گرانقدر به شکل دقیق و قدم به قدم به تبیین این آیات و روایات پرداخته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما