loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب دعبل: پژوهشی در اشعار مذهبی دعبل خزاعی

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده مهدی امین فروغی

ویراستار راضیه حقیقت | سید علی رضوی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 312

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105717 10003022
364,000 327,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از میان شاعرانی که در دوران زندگی ائمه هدی (علیهم‌السلام) می‌زیستند، شاعر نامدار اهل‌بیت «دعبل بن علی الخزاعی» جایگاهی رفیع را از آن خود کرده است. او از این توفیق برخوردار شد که چکامه تائیه خود را در محضر حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التّحیه و الثنا بخواند و این افتخار نصیب او شد که امام علیه‌السلام جابه‌جا سرودۀ او را تأیید فرمودند و شاعر را مورد تشویق قرار داده خود نیز دو بیت بر شعر او افزودند.
قصیدۀ تائیۀ دعبل خزاعی از دیرباز مورد توجه بزرگان شیعه بوده و بارها به زبان فارسی ترجمه شده است؛ امّا دعبل اشعار دیگری نیز در مدح و مرثیۀ اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) سروده که کمتر به آن توجه شده است. کتاب حاضر در کنار تائیۀ دعبل، ترجمۀ سایر اشعار مذهبی او را نیز با خود دارد.
کتاب دعبل پژوهشی در اشعار مذهبی دعبل خزاعی به قلم مهدی امین فروغی است و در دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما