loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هم پای نور: فرایند آفرینش هنری آثاری از عبدالحمید قدیریان

مجموعه تابلو های «آسمان حسین (ع)» و «هم پای نور»

ناشر سوره مهر

نویسنده عبدالحمید قدیریان

ویراستار محمد مقرونی

photographer محمد فراهانی | جواد سیدآبادی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 136

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105781 10003022
900,000 855,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب هم پای نور، فرایند آفرینش هنری آثاری از عبدالحمید قدیریان مجموعه تابلو های «آسمان حسین (ع)» و «هم پای نور» است. کتاب هم پای نور به قلم عبدالحمید قدیریان نوشته شده است و با عکاسی محمد فراهانی و جواد سیدآبادی در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

انقلاب که شد، سال اول دانشگاه بودم و در دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا، در رشته نقاشی تحصیل می‌کردم. آن روزها جامعه حال‌وهوایی پرشور داشت. بعد از سال‌ها و شاید قرن‌ها، گویی امید به جامعه تزریق شده بود و با اینکه مردم نگاه علمی و استدلالی به ماجرای انقلاب نداشتند، در دلشان از حق بودن آن مطمئن بودند.
یکی از صفاتی که از منش امام (ره) در ما ایجاد شده بود، اعتماد نداشتن به هر آن‌چیزی بود که به نوعی به غرب منتسب بود و این‌گونه احساس می‌کردیم که باید مطالب آموزشی ما با در نظر گرفتن معیارهای انقلاب اسلامی بازنگری شوند. از این رو، در کلاس‌های درس، در مقابل مطالبی که استادان می‌گفتند مقاومت داشتیم و به‌راحتی آن‌ها را به قلبمان راه نمی‌دادیم؛ تا اینکه انقلاب فرهنگی رخ داد و دانشگاه‌ها تعطیل شدند.
طولانی شدن تعطیلی دانشگاه‌ها برای من کاملا منطقی جلوه می‌کرد. زیرا تصورم بر آن بود که اصلاح دروس دانشگاهی و تطبیقشان با معیارهای اسلامی کاری سخت و طاقت‌فرساست. پس از مدتی، دانشگاه‌ها دوباره باز شدند و ما با اطمینانی که به «ستاد انقلاب فرهنگی» داشتیم، دیگر در مقابل استادان مقاومتی نمی‌کردیم. البته این از سادگی و بی‌تجربگی‌مان بود که این‌گونه فکر می‌کردیم.
زیرا با گذشت زمان و چالش‌های فرهنگی مسیر انقلاب، به‌مرور به سهل‌انگاری و شاید خیانتی که در آن دوران شده بود پی بردیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما