loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیوان امام حسن بن علی (ع)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

مترجم حبیب راثی تهرانی

گردآورنده کتاب ابن مدائنی

شارح قیس العطار

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 424

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 105819 10003022
355,000 319,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دیوان امام حسن بن علی (علیه السلام)، توسط ابوالحسن علی بن محمد بن عبدالله مدائنی (135 – 225 هجری قمری) گردآوری و تدوین شده است. متن عربی دیوان، توسط عتبه مقدسه حسینیه در کربلا و هم اکنون ترجمه فارسی آن، به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر می‌شود.

کتاب دیوان امام حسن بن علی (علیه السلام)، دارای مقدمه‌ای مبسوط و تحقیقی در باب جایگاه شعر در نزد اهل‌بیت علیهم‌السلام، شرح حال مدائنی، توصیف نسخه خطی و… می‌باشد.
متن کتاب در دو بخش دیوان و مستدرک آن ارائه شده که به همراه اصل اشعار و ترجمه و شرح فارسی آنها، در کنار فهرست کاملی از نمایه‌ها و تصاویر نسخه خطی، تقدیم علاقه‌مندان به کلام نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌گردد.
معرفی خاندان پیامبر(ص)، اشاره به کارنامه دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام، بیان علت صلح، سخاوت و جود و کرم، اهمیت خلافت و امامت و بیان بدفرجامیِ منکران آن، حکمت‌ و اندرز، توصیه به قناعت و زهد، رثای امیرالمؤمنین(ع) و مناجات با خداوند حکیم، از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این دیوان به آن ها پرداخته شده است.

دیوان امام حسن بن علی (علیه السلام) توسط ابوالحسن علی‌بن‌محمدبن‌عبدالله مدائنی گردآوری و تدوین شده است و با تحقیق، شرح و استدراک قیس‌ بهجت‌العطار است. دیوان امام حسن بن علی (ع) با ترجمه حبیب راثی‌تهرانی در دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما