loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جن: «مطالعات قرآنی و روایی درباره جن»

همراه با لوح فشرده

5 (1)

ناشر موعود عصر (عج)

تحقیق و تنظیم کتاب موسسه فرهنگی موعود عصر (عج)

تعداد صفحات : 253

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10593 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در همسایگی ما و در همین زمین و آسمان دنیا، موجودی مختار و صاحب اراده زیست می کند که به دلیل شفافیت هیئت و هیکل، چونان بسیاری از آفریده ها از منظر ما پوشیده مانده است؛ در حالی که از حیث کثرت و تنوع در نوع خود، به مراتب از انسان ها پیشی گرفته و در سطح گسترده ای میان «فرش الشیطان» تا «عرش الرّحمان»، پراکنده است. این موجود نیز چونان آدمیان بی کار ننشسته و در کار جهان و جهانیان حضور و در تعامل با سایر آفریده ها در داد و ستد مستمر و دائمی است.

برخی در ایمان و تقوا، گاه گوی سبقت را از هزاران هزار انسان مدعی شعور و آگاهی می ربایند و برخی دیگر، در خدمت به ابلیس لعین، عنوان شیاطین جنی را مدال افتخار خویش ساخته اند. از همین جاست که به رغم تصور جماعتی از انسان ها، نمی توان به انکار آنان نشست و نمی توان حکمی ثابت را درباره جملگی آنان صادر کرد.

جنیان، خواه در ولایت ولی خدا و خواه ولایت ابلیس، با ما و در کنار ما زندگی می کنند. در کار فردی و جمعی ما مؤثرند و حائز بسیاری از صفات زشت و زیبا هستند؛ در حالی که انسان ها از روی جهالت و بی خبری، تنها تصویرگر چهره های زشت و شیطانی از آنانند.

فهرست برخی از عناوینی که در این کتاب مورد مطالعه قرار می گیرد، عبارت است از؛ آیا در قرآن اشاره ای به جن شده است؟ آیا می دانید که جنیان نیز تولید مثل می کنند؟ درباره اجل جنیان چه می دانید؟ آیا به راستی جنیان در پی اختلاف افکنی در میان انسان ها هستند؟ آیا در میان اجنه، جن مسلمان نیز وجود دارد؟ آیا جنیان هم پیامبرانی از جنس خود دارند؟ آیا جنیان نیز در قیامت بازخواست می شوند؟ چرا ما جنیان را نمی شناسیم؟ موانع شناخت جنیان چیست؟ آیا جن ظالم وجود دارد؟ آیا جنیان می توانند انسان ها را ببینند؟ نقش جنیان در حکومت حضرت سلیمان نبی(ع) چه بود؟ آیا جنیان نیز از رسول خدا(ص) اطاعت می کردند؟ آیا هدایت شامل حال جنیان نیز می شود؟ جنیان چه دینی دارند؟ قدرت جنیان تا چه اندازه ای است؟

همچنین در این کتاب به مطالبی از قبیل؛ مهارت های جنیان در چه زمینه هایی است؟ جنّ؛ چیستی و چگونگی آن، مادی شدن اجنه و شیاطین در عهد سلیمان نبی(ع)، سلطه جنیان بر مدعیان، آیا باید از جن ترسید؟ ارتباط با جن و شیطان؛ راز بزرگ عارف نماها، عذاب دخان و رد پای آن در سینمای شیطان پرستان، شیطان و خرافه تجسد، دروازه شیاطین در رسانه های غربی، نهی از ورود به علوم غریبه، دعای ایمنی از شر شیاطین و جنیان و جن در روایات اسلامی پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مجتبی روحانی

اشکال اصلی این کتاب(در یک چهارم اول) اینه که زمانی که میخواد بگه که آیه قرآن به فلان موضوع اشاره داره،اول موضوع رو میاره بعد آیه ی قران رو،و بعد یک موضوع دیگه میاره که همون ایه قبلی و قبل تر با این موضوع مشترکه در نتیجه ایه ها ،بارها و بارها تکرار شده که باعث خستگی مخاطب میشه،در عوض کافی بود که یک ایه به جای بارها تکرار،یک بار نوشته بشه و موضوعات مرتبط با آیه مورد نظر،در زیر همان آیه به ترتیب و با توضیحات آورده بشه.در این کتاب مقالات نابی وجود داره که حتما توصیه میکنم بخونید

29 مرداد 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما