loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیل سیاست برای رهبران آموزشی؛ رویکردی گام به گام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 106303 10003022
198,000 188,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تحلیل سیاست برای رهبران آموزشی؛ رویکردی گام به گام تالیف نیکولا ای. الکساندر، با ترجمه سعید غیاثی و علی خورسندی توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

چشم انداز عرصه رهبری آموزشی مملو از پیچیدگی‌ها است. به عنوان رهبر آموزشی، چه در مدرسه باشید یا دانشکده و دانشگاه، و چه در عرصه سیاست و سیاستگذاری، تحلیل سیاست به دلایل مختلف مملو از چالش است. رهبران آموزشی باید ایده‌ها را بیان کنند، اهداف را تعیین کنند، مسائل را حل کنند، جایگزین ارائه دهند و موافقت دیگران را جلب نمایند.

این کتاب به جای فرایند سیاستگذاری، بیشتر بر روش تحلیل سیاست متمرکز است. کاربرد‌های عملی آن در یک چارچوب نظری قوی قابل خواندن است و به آسانی برای متخصصان آموزش و رهبران سیاستگذار کاربرد دارد.

کتاب تحلیل سیاست برای رهبران آموزشی شامل دستورالعمل‌های عملی برای تحلیل سیاست از تعریف و درک مسئله تا اجرا و ارزیابی نتایج است.

فهرست این اثر عبارت است از:
دیباچه مؤسسه
فصل 1: طرح موضوع (زمینه سازی)
فصل 2: آغاز راه: نگاه به تحلیل سیاست به عنوان تحلیل مسئله
فصل 3: برداشتن گام اول: تعریف مسئله
فصل 4: تشکیل پرونده با جمع آوری شواهد
فصل 5: تعیین ارزش‌های محرک
فصل 6: توسعه گزینه‌های جایگزین
فصل 7: سنجیدن گزینه ها: ارزیابی گزینه‌های جایگزین
فصل 8: ارائه توصیه
فصل 9: ترغیب مخاطب
فصل 10: اجرای راه حل
فصل 11: نظارت بر خروجی‌ها
فصل 12: ارزشیابی نتایج
فصل 13: نتایج اظهارشده

شما وزیر آموزش جدید آمریکا هستید. گزارش‌های متضاد و متناقضی در مورد وضعیت آموزش در ایالات متحده دریافت کرده‌اید. برخی این نظام آموزشی را به‌عنوان دردسترس‌ترین نظام اعلام می‌کنند. سایر گزارش‌ها از کاهش فرصت‌ها برای جمعیت آسیب‌پذیر دانش‌آموزان خبر می‌دهند.
برخی به تسلط دانشگاه‌های شما در سطح بین‌المللی اشاره می‌کنند، و برخی دیگر نسبت به رتبۀ پایین ایالات متحده در گزارش روندهای مطالعۀ بین‌المللی ریاضیات و علوم معترض هستند. برخی شکایت دارند که استانداردهای آموزشی بسیار پایین است، و برخی دیگر نگران عواقب آزمون‌های بسیار مهم هستند. دیگران به میزان بالای بازگشت سرمایه اشاره دارند که در صورت شرکت دانش‌آموزان در برخی از مقاطع فراتر از تحصیلات متوسطه، به دست می‌آید.
دانشجویان مقاطع آموزش عالی، بابت تحمل بدهی تحصیل در این مقاطع، شکایت می‌کنند. برخی از رؤسای کالج‌ها و دانشگاه‌ها انتظار دارند که مدارس متوسطه دربارۀ میزان دانش فارغ‌التحصیلان دبیرستان پاسخ‌گو باشند.
از سوی دیگر، نگران‌اند که دولت فدرال در حال گسترش نظارت خود بر کالج‌ها و تعیین معنا و معیار واحدهای درسی است.
برخی از مداخلۀ بیش‌ازحد دولت فدرال شکایت می‌کنند، و برخی دیگر معتقدند که این میزان مشارکت باید افزایش یابد. برخی از مدیران کسب‌وکارها هزینۀ آموزش فارغ‌التحصیلان دبیرستان و کالج برای ورود به نیروی کار را زیر سؤال می‌برند. برخی دیگر معتقدند که مدارس شهروندان را آموزش نمی‌دهند، بلکه آن‌ها را مانند آچار فرانسه بار می‌آورند.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا مشکلی در حوزۀ آموزش وجود دارد؟ اگر فکر می‌کنید مشکلی وجود دارد، چه کار خواهید کرد؟ چرا رهبران آموزشی باید تحلیل سیاست آموزشی را مطالعه کنند؟ نقش‌آفرینان میدان رهبری آموزش چشم‌انداز عرصۀ رهبری آموزشی مملو از پیچیدگی‌ها است.
رهبران حوزۀ آموزش باید ایده‌ها را بیان کنند، رویاها را القا کرده و انتقال دهند، ایدئال‌های قابل‌اجرا ایجاد کنند، اهداف را تعیین کنند، مسائل را حل کنند، جایگزین ارائه دهند و موافقت دیگران را جلب نمایند. بدیهی است که طبق تعریف، اگر کسی از شما پیروی نکند، شما چندان رهبر نیستید. پیچیدگی‌های رهبری به‌ویژه در سیاست‌های آموزشی مشهود است، جایی که رهبری شکل‌های مختلفی به خود می‌گیرد: از معلم کلاس درس تا مدیر یک مدرسه تا مدیران یک منطقۀ آموزشی، تا اعضای هیئت‌مدیرۀ مدرسه که به آن‌ها پاسخ می‌دهند (یا نمی‌دهند)، تا سیاست‌گذاران ایالتی یا هم‌رده‌های آن‌ها در دولت فدرال. به این لیست اعضای اندیشکده‌ها، گروه‌های دانش‌آموزان، پیشتیبانان مالی مؤسسات، سازمان‌های غیردولتی و والدین را اضافه کنید. و می‌توان فهمید که رهبران آموزش چگونه دیگران را متقاعد می‌کنند تا از یک مسیر عملیاتی توصیه‌شده پیروی کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما