loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معنا و مبنای علوم انسانی اسلامی: درس گفتارها، سخنرانی ها، گفت وگوها و یادداشت ها

ویراست دوم | مجموعه تاملات صاحب نظران ایرانی در باب علوم انسانی اسلامی 2

ناشر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

نویسنده رضا غلامی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 526

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 106318 10003022
234,000 222,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب معنا و مبنای علوم انسانی اسلامی اثر رضا غلامی توسط موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی و تجدید حیات علمی اسلام اجتماعی، به طور طبیعی انتظار برای بسط و تعمیق علوم انسانی اسلامی افزایش یافت.
جمهوری اسلامی به دنبال جاری وساری کردن تعالیم ناب اسلامی در رگ های کشور بود و این هدف جز با اتکاء به علوم انسانی اسلامی میسر نمی شد. ناآشنایی با عمق علوم انسانی و کارکردهای آن به علاوه فقر محتوای منسجم و روزآمد در حوزه ها هم چنین نیازهای فزاینده و متراکم کشور به تربیت نیرو و ضرورت پاسخگویی به سیلی از مسائل مبتلابه، چیزی بود که نظام را به سمت پالایش و استفاده از علوم انسانی متعارف که مولود تفکر سرمایه سالار بود سوق داد.

کتاب پیش رو حول ضرورت، امکان و نحوه دست یابی به علوم انسانی اسلامی و هم چنین مختصات دستگاه فکری جدیدی است که باطن این علوم را تشکیل داده است. البته این مطالب بعضا و به شکل غیرمستقیم، رسالت خود را پاسخ گویی به ابهامات و یا شبهات در نظر گرفته است و لذا فضای حاکم بر هر سال در مطالب ارائه شده در همان سال اثرگذار بوده است.

کتاب معنا و مبنای علوم انسانی اسلامی مجموعه درس گفتارها، سخنرانی ها، گفت وگوها و یادداشت هایی از رضا غلامی است که قبلا توسط نشر آفتاب توسعه منتشر شده بود و ویراست جدید آن به همت موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.
این کتاب در سه بخش به شرح زیر تالیف یافته است:
- بخش اول: سخنرانی ها مشتمل بر پنج فصل:
علوم انسانی اسلامی: بنیان ها و الگوها / علوم انسانی اسلامی و آزادی / علوم انسانی اسلامی و سایر علوم / علوم انسانی اسلامی و تمدن سازی / علوم انسانی اسلامی و مخالفانش
- بخش دوم: گفتگوها مشتمل بر 12 گفتگو
- بخش سوم: یادداشت ها مشتمل بر 4 یادداشت.

کتاب معنا و مبنای علوم انسانی اسلامی: درس گفتارها، سخنرانی ها، گفت وگوها و یادداشت ها اثر رضا غلامی از انتشارات مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما