loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 106364 10003022
52,000 49,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره) تالیف محمدرضا فلاح شیروانی به همت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) تنظیم و توسط نشر پژوهشکده باقرالعلوم به چاپ رسیده است.

اثر حاضر، در دو سرفصل مجزا، عناصر حاکمیت نوین در مکتب امام (ره) و چشم‌انداز ایران اسلامی در افق 1404 را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.
به وضوح مشخص است که مکتب امام نظریه جدیدی در باب حاکمیت ارائه کرده که نقش روح را برای جسدی که در قانون اساسی پیشنهاد شده بازی می‌کند. این جسد البته در عین برخورداری از امتیازات فراوان و قابل الهام‌گیری برای کشورهای اسلامی، از اقتضائات بسیاری متأثر بوده و به علل و دلایلی، کاملاً بازنماینده آن روح نبوده است؛ یعنی نیازمند بازخوانی است.
این بازخوانی زمانی منطقی و درست است که نخبگان انقلابی تسلط خوبی بر آن نظریه و روح حکمرانی نوین پیدا کرده باشند.
دعوت اجتماعی امام خمینی (ره) نیز بدون این نظریه حتماً عقیم و بی‌ثمر می‌ماند و چهره عملیاتی به خود نمی‌گرفت.
اثر حاضر درآمدی بر تبیین این موضوع مهم و اساسی است که نویسنده در مقدمه کتاب به آن اشاره کرده است.

مولف در کتاب درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره)، به روح نظریه حاکمیتی امام نپرداخته است و تنها به عناصر مهم که همین روح در آنها جریان دارد و نقش عناصر رکنی و ستون‌های جسد «نظریه حاکمیت نوین» را بازی می‌کنند اشاره می‌کند؛ این عناصر مردم، فرهنگ انقلابی، نظام ولایی، نهادهای انقلابی، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، نهضت خدمت‌رسانی و نخبگان انقلابی و خواص اهل حق هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما