loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر دیدگاه ها و باورداشت های اسلامی - انقلابی

مکتب امام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 106369 10003022
72,000 68,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب درآمدی بر دیدگاه ها و باورداشت های اسلامی - انقلابی سلسله گفتارهای محمدرضا فلاح شیروانی می باشد که توسط موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) تنظیم و به همت پژوهشکده باقرالعلوم منتشر شده است.

در عصر امام خمینی(ره) ما به فصل فرهیختگی و شکوه فرهنگ اسلامی انقلابی رسیده‌ایم و در این میان دیدگاه‌ها و باورداشت‌های اسلامی انقلابی‌ای که رهبران انقلاب به ما عرضه کرده‌اند، می‌تواند برای هر جمع و محفل انقلابی نقش هادی و راهبر را ایفا کند و وظیفه فرزندان خمینی کبیر آن است که اندیشه امام(ره) را به مرتبت و منزلت امامت اندیشه‌ها برسانند. این کتاب به خواننده‌ی انقلابی کمک می‌کند تا درک بهتری داشته باشد و مسیر امام راحل را بهتر ادامه دهد.

جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه‌ی دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسأله‌ی دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر می‌کنند.

امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده بود. اسلام، دنیا را وسیله‌ای در دست انسان برای رسیدن به کمال می‌داند. از نظر اسلام، دنیا مزرعه‌ی آخرت است. دنیا چیست؟ در این نگاه و با این تعبیر، دنیا عبارت است از انسان و جهان. زندگی انسانها، تلاش انسان‌ها، خرد و دانایی انسان‌ها، حقوق انسان‌ها، وظایف و تکالیف انسان‌ها، صحنه‌ی سیاست انسان‌ها، اقتصاد جوامع انسانی، صحنه‌ی تربیت، صحنه‌ی عدالت؛ اینها همه میدان‌های زندگی است. به این معنا، دنیا میدان اساسی وظیفه و مسئولیت و رسالت دین است. دین آمده است تا در این صحنه‌ی عظیم و در این عرصه‌ی متنوع، به مجموعه‌ی تلاش انسان شکل و جهت بدهد و آن را هدایت کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما