loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سنجش سنت: ارزیابی مکتب سنت گرایی بر پایه اندیشه سید حسین نصر

ناشر اشراق حکمت

نویسنده منصور مهدوی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 488

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10637 10003022
48,000 45,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پژوهشی در مورد افکار و اندیشه های سیدحسین نصر در زمینه سنت گرایی و نسبت آن با مدرنیسم است. در این اثر ابتدا به بحث در مورد ابعاد و بسترهای سنت گرایی و مفهوم آن پرداخته شده و سپس احیاکنندگان مشهور سنت در غرب و شرق معرفی شده اند. نگارنده در ادامه به بیان معنای سنت در علوم و اندیشه اسلامی، اندیشه یونان باستان، هرمنوتیک، جامعه شناسی، قرآن و نهج البلاغه، فقه و روایات پرداخته و ارکان آن در اندیشه سنت گرایان را بررسی نموده است. در بخش اصلی کتاب وی به تبیین اندیشه های سید حسین نصر در مورد سنت گرایی و مولفه های آن را منعکس کرده و دفاع ایشان از سنت و عقلانی دانستن آن را برجسته نموده است. نقد تجددگرایی در افکار سید حسین نصر، هنر و وحدت متعالی ادیان از منظر وی، اندیشه های ایشان در امر قدسی و شاخصه های اخلاقی سنت گرایی از دیگر مندرجات مهم در این نوشتار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما