loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر تطبیقی آیات بحث برانگیز مربوط به زنان

با تاکید بر تفاسیر المنار، المیزان و من وحی القرآن

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدحسن شیرزاد

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 106458 10003022
116,000 110,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تفسیر تطبیقی آیات بحث برانگیز مربوط به زنان تالیف محمدحسن شیرزاد توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر برگرفته از تفسیر المنار اثر محمد عبده، کتاب المیزان فی تفسیر القرآن اثر سید محمدحسین طباطبایی و کتاب من وحی القرآن، اثر سید محمدحسین فضل الله، می باشد.

بیش از یک سده است که اندیشه برابری جنسیتی که صورت ساخت یافته اش در غرب مدرن پدید آمده، به جهان اسلام راه یافته و به یک گفتمان فکری غالب در جوامع مسلمانی بدل شده است.
با ورود این اندیشه به جهان اسلام، واکنش های مختلف در عرصه های علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی رخ نموده است. در این بین، انجام پژوهش هایی که بتواند حقوق و منزلت زنان در آیات قرآن کریم را به تصویر بکشد امری لازم و ضروری است.

کتاب حاضر، در صدد است برای جبران بخشی از این خلأ مطالعاتی، طیفی از آیات قرآنی را که در انتقال به دوره معاصر، زمینه ساز تنش های تفسیری در جهان اسلام شده است، بر مبنای تفاسیر المنار، المیزان و من وحی القرآن به بحث گذارد.
هم چنین تلاش شده است میزان اثرپذیری این تفاسیر از سنت تفسیرنویسی جهان اسلام بازشناخته شود و میزان نوآوری آنها در ارائه خوانش های توجیه پذیر، متناسب با اقتضائات دوره مدرن نشان داده شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما