loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر چیستی فلسفه اسلامی: گفت و گو با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

گردآورنده کتاب ابراهیم علی پور

زیر نظر پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 547

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10660 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بی تردید فلسفه اسلامی یکی از تراث تاثیرگذار در میان علوم انسانی است که حجم وسیعی از آثار مکتوب در تمدن اسلامی را تشکیل می دهد.
این میراث سترگ، در تاریخ بیش از هزار ساله خود فراز و نشیب ها فراوانی به خود دیده و موافقان و مخالفان زیادی نیز داشته است.
در این میان، تعیین چیستی فلسفه اسلامی، تمایز آن با کلام و عرفان اسلامی، کشف توانایی ها و بالقوه گی های آن و نیز روزآمد نمودن آن از طریق ارائه پرسش های عصر حاضر به آن و دریافت پاسخ های مناسبت از آن، بسیار ضروری است.
در این کتاب، امکان فلسفه دینی و اسلامی، چیستی فلسفه اسلامی و تمایز آن با کلام و عرفان و نیز نسبت آن با دین و فلسفه یونان در گفت و گو با صاحب نظرانی از حوزه و دانشگاه بررسی شده است.
صاحب نظرانی که با آنها در این کتاب گفتگو شده است، عبارتند از:
آیت الله جوادی آملی، استاد مصطفی ملکیان، دکتر حسین غفاری، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، دکتر غلامرضا اعوانی، حجت الاسلام علی عابدی شاهرودی، حجت الاسلام غلامرضا فیاضی، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، حجت الاسلام سید جعفر سیدان، حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما