loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هنر اسلامی و موزه: رویکردهایی به هنر و باستان شناسی جهان اسلام در قرن بیست و یکم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 106618 10003022
750,000 712,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هنر اسلامی و موزه، رویکردهایی به هنر و باستان‌شناسی جهان اسلام در قرن بیست‌ویکم را مورد بررسی قرار می دهد. کتاب هنر اسلامی و موزه در انتشارات حکمت سینا به چاپ رسیده است. علی‌رغم اهمیت روزافزون موزه‌ها برای علاقه‌مندان به فرهنگ اسلامی، دانش اندکی پیرامون نقش نوین آنها با تکیه بر رویکردهای جدید وجود دارد.
شرایط جهانی مسبب بروز مسائلی تازه در خصوص موزه‌های هنر اسلامی شده است. امروزه بازدیدکنندگان در همه‌جا نه‌تنها برای بازدید از اشیاء قدیمی، به‌‌عنوان اشیاء ناشناخته، زیبا یا عجیب، بلکه برای یافتن پاسخ پرسش‌های کنونی‌شان به موزه‌ها می‌روند. این پرسش‌های زمینه‌ای مستلزم ایجاد روش‌های جدید در بازنمایی موزه‌شناختی اشیاء هنر اسلامی است.
نقش هنر اسلامی و باستان شناسی در اینجا چیست و چگونه موزه‌ها می‌توانند، به‌عنوان حافظان این میراث، نقش فعالی در برقراری ارتباط با مخاطبان مختلف با پیش‌زمینه‌های اسلامی و غیراسلامی ایفا کنند؟ پاسخ به این پرسش تا حد زیادی به خود مفهوم هنر اسلامی، تفسیر اشیاء و نیز به شیوۀ بازنمایی آنها وابسته است.
کتاب هنر اسلامی و موزه، مجموعۀ بیست‌و‌نُه مقاله است که همگی حول محور دو پرسش اصلی می‌چرخد: «شیء چیست و چگونه باید نمایش داده شود؟». نویسندگان با پیش‌زمینه‌های مختلف، رویکردهای نظری و تجارب عملی خود در موزه‌های هنر اسلامی را در اینجا به اشتراک می‌گذارند و این، صداهای متعدد و گاه متضادی شکل می‌دهد که متناظرند، اما همواره موافق نیستند.

کتاب هنر اسلامی و موزه: رویکردهایی به هنر و باستان شناسی جهان اسلام در قرن بیست و یکم نوشته بنوآ ژونو، جرج خلیل، اشتفان وبر، گرهارد وولف است و با ترجمه کورس سامانیان و معصومه کریمی در انتشارات حکمت سینا منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما