loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تربیت اخلاقی در دوره کودکی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 106663 10003022
163,000 154,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پرداختن به تربیت اخلاقی در هر دوره‌‌ای از زندگی انسان ضروری است؛ اما با توجه به اساس بودن دوره کودکی در رشد، این برهه ضرورتی ویژه می‌تواند داشته باشد. «امانت الهی بودن»، «مساعد بودن شرایط یادگیری» و «سازنده بودن اخلاق»، مهم‌‌ترین ضرورت‌‌های توجه به تربیت اخلاقی در دوره کودکی است.

کتاب «تربیت اخلاقی در دروه کودکی»، اثری است در حوزه روان‌شناسی اخلاق که سه عنصر تفکرات، احساسات و رفتارهای اخلاقی را پوشش داده و در شیوه ارائه خود نوآورانه است و پاسخی است به نیازهای معرفتی جامعه در گستره فرهنگ و تربیت.

کتاب حاضر در چهار فصل به همت پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی تدوین شده است: در فصل اول، موردهایی همچون: «اخلاق، تربیت و تربیت اخلاقی»، «رویکرد‌های تربیت اخلاقی»، «تربیت اخلاقی کودکان»، «ویژگی‌‌‌های اخلاقی کودک»، «جایگاه پدر‌‌و‌مادران، مربیان پیش‌‌دبستانی و معلمان دبستان در تربیت اخلاقی کودکان» و «روش‌‌شناسی»، در فصل دوم، سوم و چهارم، به‌‌ترتیب، به بحث‌‌های «بینشی»، «گرایشی» و «کنشی» تربیت اخلاقی در دوره کودکی پرداخته شده است. مبنای دسته‌‌بندی سه‌‌گانه بحث‌‌های تربیت اخلاقی آن بوده است که در حوزه «روان‌‌شناسی اخلاق» اصطلاح اخلاق را مشتمل بر سه امر «تفکر اخلاقی»، «احساس‌‌‌های اخلاقی» و «رفتار اخلاقی» می‌‌دانند.

ویژگی این کتاب در آن است که جمعی از پژوهندگان و صاحب‌قلمان متخصص در امر تربیت، گردهم آمده و به تألیف اثری دست یازیده‌اند که ضمن طروات قلم و تنوع انگاره‌ها، مخاطب را با مباحث گوناگونی آشنا می‌سازد؛ از کلیات و مبانی نظری تربیت اخلاقی تا بحث‌های بینشی، گرایشی و کنشی تربیت اخلاقی در دوره کودکی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما