loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره و سرگذشت امام موسی صدر (دو جلد در یک مجلد)

ویراست سوم

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10668 10003022
400,000 380,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سیره و سرگذشت امام موسی صدر، ترجمۀ کتاب السیرة و المسیرة است. در این کتاب تلاش شده است تا مجموع اقداماتِ امام صدر گردآوری شود و نگاهی تاریخی - تحلیلی به جنبه های سیاسی و فعالیت های اجتماعی زندگی امام موسی صدر در لبنان دارد.

بخش نخست کتاب شامل تاریخ فشرده و در عین حال، مفیدی دربارۀ حضور تاریخی شیعیان در لبنان است. پس از این بررسی تاریخی زندگی امام صدر در ایران و نجف به صورت خلاصه آورده شده است و پس از آن مجموعۀ اقدامات امام صدر به ترتیبِ سال از 1969 تا 1974 میلادی تبیین شده است.
بخش دوم نیز دربردارندۀ فعالیت ها و مواضع امام در میان سال های 1975 تا 1978 است. در جلد دوم مجموعه تلاش های قضایی برای بازگرداندن امام و نیز احکام قضایی پروندۀ ربودن امام تا سال 2007 به علاقه مندان عرضه شده است.

این دو جلد ما را با مواضع و فعالیت های امام در سال های حضورش در لبنان و نیز مسائل و مشکلات جامعۀ شیعه و مواضع مخالفان امام آشنا می کند.

سیره و سرگذشت امام موسی صدر به ترتیب تاریخی به رخ‌دادهای زندگی امام صدر می‌پردازد و منبعی بسیار پربار برای شناخت بافتار و زمینه و زمانهٔ فعالیت‌های امام صدر از آغاز تا روز ربایش ایشان است. ویراست نخست این کتاب، که به همت هیئت رئیسهٔ جنبش امل نگارش یافته، سال 1393 برای اولین بار به فارسی و در قالب دو مجلد ترجمه شد و اکنون در قالب یک جلد 679 صفحه‌ای منتشر شده است.

رئیس جمهور سیرالئون از امام پرسید: «آیا با مسلمانان این کشور دیدار کرده اید؟» امام گفت: «هدف من از این سفر آن است که هم با مسلمانان و هم با مسیحیان ارتباط برقرار کنم، زیرا که همه آنان به خدای یگانه ایمان دارند. رسالت من در مقام کسی که مردم را به آفریدگار یگانه فرا می خواند چنین اقتضا می کند. از من دعوت شده است که فردا هم نماز جمعه را در مسجد جامع به جا آورم.»
رئیس جمهور مسیحی سیرالئون گفت: «فردا من هم در مسجد می آیم.» روز بعد، زمانی که در مسجد بودیم ناگهان جناب رئیس جمهور وارد شد و با نمازگزاران نماز خواند و پس از امام در سخنرانی چنین گفت: «بسیار خوشحالیم که این سید بزرگوار از شرق به سوی ما آمده تا ما را از علم و ارشاد خود بهره مند کند. من از ایشان می خواهم که همه ساله، به ویژه در ماه رمضان، به کشور ما سفر کند و آموزه های اسلام را برای ما بازگوید. هواپیمای من در هر کجای جهان که باشد در اختیار ایشان خواهد بود. کافی است یک تماس تلفنی برقرار کنند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما