loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الانوار الالهیه

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نویسنده شمس الدین سمرقندی

مقدمه نویس غلامرضا دادخواه

تصحیح و تعلیق غلامرضا دادخواه

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 106952 10003022
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب الانوار الالهیه تالیف شمس الدین سمرقندی با مقدمه و تصحیح غلامرضا دادخواه توسط موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده است.

الأنوار الإلهیة یکی از آخرین آثار منطقی و کلامی شمس الدین سمرقندی (د. 722ق.) است. این کتاب به درخواست دولت­مردی فاضل به نام ”فلک الدین“ ابو المعالی عبد الله بن علاء الدین علی بن محمد تبریزی نوشته شده که ابن فوطی (ق. 723ق.) وی را در تبریز ملاقات کرده و در مجمع الآداب خود به نیکی ستوده است. به دلائلی که در پیش­گفتار مصحّح کتاب آمده، الأنوار احتمالاً در فاصلۀ سال­های 688 تا 690ق. (یا نهایتاً تا 695ق.) تالیف شده است.

کتاب الأنوار در سه مطلع (بخش) تنظیم شده است: منطق، مبادی علم کلام، و مسائل علم کلام. بخش منطق کتاب تا حدود زیادی چکیدۀ مباحثی است که نویسنده پیش از این در قسطاس الأفکار به آنها پرداخته است. دو بخش کلامی هم برگرفته از مطالب اثر مشهور نویسنده با عنوان الصحائف الإلهیة است. میان الأنوار و دیگر آثار منطقی و کلامی سمرقندی اما تفاوت­هایی از نظر ساختار و درون­مایه دیده می­شود که شایسته است در پژوهش­های مربوط به اندیشۀ سمرقندی به درستی مورد توجه قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما