loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلیسای انقلابی: بررسی تطبیقی کارکرد اجتماعی دین از منظر کلیسای انقلابی آمریکای لاتین و کلام اجتماعی نهضت امام خمینی (ره)

مطالعات منطقه ای آمریکای لاتین 2 | ادیان 1

5 (1)

ناشر فانوس دریایی

نویسنده محمدامین ناجی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 332

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 106965 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کلیسای انقلابی: بررسی تطبیقی کارکرد اجتماعی دین از منظر کلیسای انقلابی آمریکای لاتین و کلام اجتماعی نهضت امام خمینی (ره) به قلم محمدامین ناجی توسط نشر فانوس دریایی به چاپ رسیده است.

حرکت اصلاحی امام خمینی در قرن بیستم به پشتیبانی بیداری مردمی ایران، بزرگ‌ترین انقلاب دینی در عصر خود به حساب می‌آید. در مقارنه این انقلاب دینی، حرکتی الهیاتی در منطقه آمریکای لاتین شکل گرفت، مبارزه با ظلم عمومی در جامعه آمریکایی لاتین، بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی، استثمار و استعمار ملت ها توسط امپریالیسم بین الملل، مهمترین نقاطی بود که کلیسای انقلابی آمریکای لاتین برای نهضت خود هدف گذاری کرده بود، اما نتوانست اهداف حرکت خود را در برقراری عدالت اجتماعی و رفع فقر و ظلم در جامعه پیاده کند.
در جواب سوال پژوهش (وجوه اشتراک و افتراق کلیسای انقلابی آمریکای لاتین و کلام اجتماعی نهضت امام خمینی در کارکرد اجتماعی دین کدام اند؟) این فرضیه مطرح است که مهم‌ترین هدف نهضت امام خمینی رساندن انسان به سعادت واقعی و تنها راهبرد رسیدن به آن را ایجاد قسط و بسط عدالت در جامعه توحیدی شناخته می شود.اما نهضت کشیشان انقلابی آمریکای لاتین علیرغم هم سویی در اهداف نهایی و راهبرد های عملیاتی به دلیل عدم اعتقاد به بسط عدالت در بستر جامعه توحیدی و اعتقاد به اشتراک مکتبی با مارکسیسم و احزاب ملی گرا نتوانسته مقدمات بیداری انسانی را در منطقه آمریکای لاتین فراهم کند. اعتقاد به دو مولفه مردم سالاری دینی و ولایت فقیه، راهبردی مهم به نام جمهوری اسلامی را برای مردم ایران رقم زد که متالهان کلیسای انقلابی می توانند خلاء های خود را در بستر این راهبرد جبران کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما