loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طعم زندگی

ناشر سوره مهر

نویسنده داوود بختیاری دانشور

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 336

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

داستان درباره پسرکی است به نام علی که همراه با مادر وخواهرش رباب و پدر بیمارش در یکی از محله های فقیرنشین شهر تهران زندگی می کند. خواهر رباب به طرز مشکوکی گم می شود و پدر نیز که در اغما به سر می برد از غصه گم شدن فرزندش می میرد. علی مجبور میی شود برای گذراندن زندگیشان در یک مغازه بقالی که صاحب آن از طرفداران رژیم شاه بود، کار کند. پس از مدتی علی درجریان مبارزات انقلاب قرار میی گیرد. صاحب مغازه، که آدم محتکری است لو میی رود و علی به این خاطر مجبور می شود مدتی دور از خانه خود به سر ببرد. از طرفی مادر علی که مدتی از پسرش بی خبر می ماند به شهر خود خرمشهر باز می گردد و آدرس خانه پدری خود را به یکی از همسایه ها می دهد تا به دست علی برساند.
علی به خرمشهر می رود و چون مادرش ازدواج کرده، نزد پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می کند. پس از مدتی با حمله عراق به خرمشهر، علی همراه با مردم به دفاع از شهر می پردازد، تا این که به شدت مجروح شده و به تهران می آید. بار دیگر به خرمشهر باز می گردد و در عملیات آزادسازی شهر خرمشهر شرکت می کند.
کتاب در 4 فصل با عناوین «همسایه ها»، «غریبه ای در شهر»، «بازگشت» و «طعم زندگی» تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما